|
Obnovitelné zroje energie
Malý, Jan ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Zajíček, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem práce je problematika obnovitelných zdrojů energie z hlediska ekonomické srovnatelnosti se zdroji konvenčními. V první části pojednáváme o environmentální politice se zaměřením na regulační rámec energetického sektoru v prostředí České republiky. Dále popisujeme hlavní způsoby získávání energie z obnovitelných zdrojů (přeměna biomasy, solární ohřev vody, větrné elektrárny, fotovoltaická přeměna, geotermální systémy a energie vody). Těžištěm práce je případová studie, ve které testujeme hypotézu ekonomické neekvivalence na realizovaném projektu geotermálního čerpadla.
|
|
Satelitní komunikační systémy a jejich využití v dopravě
Berková, Jaroslava ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Melechovský, Jan (oponent)
Práce se zabývá novodobými technickými komunikačními systémy. Jsou zde popsány telekomunikační radiové sítě a zároveň jejich realizace s širším zaměřením na bezdrátové datové přenosy. Dále jsou klasifikovány telekomunikační služby včetně radiokomunikačních, kam spadají satelitní komunikační systémy, které tvoří stěžejní část práce. Podrobně je charakterizován jeden z mnoha satelitních komunikačních systémů Inmarsat a vypočítány provozní a pořizovací náklady vybraných služeb v soustavě.
|
| |
| |
|
Dopady globalizace na lidskou společnost
Žáková, Tereza ; Steinmetzová, Dana (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Práce se věnuje procesu globalizace, přičemž se nejprve zabývá samotným pojmem globalizace a historickým vývojem procesu. Dále se věnuje jejím dopadům v různých oblastech světa v současnosti. Jsou zmíněny způsoby, jakými je možné globalizaci měřit. Na závěr je zhodnoceno postavení České republiky v současném globalizovaném světě.
|
|
Role daňových rájů v mezinárodních hospodářských vztazích
Černý, Matěj ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Cibulková, Iveta (oponent)
Práce se zabývá problematikou daňových rájů. První část je zaměřena na hlavní charakteristiky daňových rájů. Další část se již věnuje hlavním formám podnikání v offshore centrech, v návaznosti na hlavní metody daňového plánování. Práce umožňuje čtenářům udělat si vlastní názor na roli daňových rájů ve světové ekonomice a posoudit výhody a nevýhody jejich existence.
|
|
ČR a nový finanční rámec EU 2007-2013
Peterková, Lenka ; Slonková, Vlasta (vedoucí práce) ; Joklová, Kateřina (oponent)
BP popisuje finanční rámec EU v období 2007-2013 z hlediska implikace pro Českou republiku, s důrazem na vymezení nové podoby regionální politiky, analýzu jejich nástrojů, institucionální zabezpečení pro úspěšné čerpání z fondů EU, strukturu programových dokumentů a rozdělení finančních prostředků mezi jednotlivé operační programy.
|
|
Exportní strategie ČR pro období 2006-2010 - popis a zhodnocení
Neužilová, Ivana ; Cibulková, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat a zhodnotit předloženou Exportní strategii, a to z pohledu podnikatele, vývozce. Ukázat, zda nabízí účinnou asistenci a pomoc, zda jsou poskytované služby skutečně potřebné. První část charakterizuje instituce poskytující podporu českým exportérům. Nejvíce se věnuji popisu agentury CzechTrade, CzechInvest, dále Exportní garanční a pojišťovací společnosti a České exportní bance. Druhá, hlavní část práce se zabývá popisem Strategie- jejích cílů a způsobu, jakým jich stát chce dosáhnout. V této části jsou popsány jednotlivé projekty, jež Strategie definuje. Je zmíněn jejich přínos i změny v současné Strategii oproti předcházející. Třetí část práce bude směřovat ke kritickému zhodnocení strategie.
|
|
Reklamní formáty na Internetu v mezinárodním srovnání
Crha, Jiří ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Hošková, Eva (oponent)
Práce si klade za cíl utřídit a analyzovat jednotlivé formy internetové reklamy a podrobit jednotlivé formáty mezinárodnímu srovnání. Zabývá se rovněž srovnáním internetové reklamy s reklamou v jiných médiích. Zachycuje poslední trendy a tendence na internetovém reklamním trhu v České republice i ve vyspělých zemích, srovnává jednotlivé formy internetové reklamy podle jejich použití na konkrétním trhu. Částečně se zabývá i komparací vyhledávacích služeb na internetu.
|
| |