Název:
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Překlad názvu:
Favorit Brno / cycling stadium - bicross track / architectural study - design / stage 2021/22
Autoři:
Nováková, Lucie ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Zadáním diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu – velodromu v městské části Pisárky v Brně pro TJ Favorit Brno. Stávající velodrome je situován jihozápadně na okraji brněnského výstaviště při ulici Křížkovského. Velodrom již neodpovídá nynějším požadavkům dráhové cyklistiky, avšak po historické stránce je cenný a má své genius loci. Nová dřevěná cyklistická dráha o délce 250 m (spolu s dalšími parametry mezinárodní cyklistické unie) a k ní přidružená sportoviště jsou „vložena“ do stávajícího velodromu, který je dle požadavků upraven a rekonstruován. Tribuny zůstaly zachovány stávající. Vestavěný objekt s novou dráhou je pak kompletně zastřešen a vytváří tak uzavřený prostor. V rámci rekonstrukce stadionu došlo také k vytvoření nového zázemí pro TJ Favorit Brno z modulárního kontejnerového systému, jedná se o šatny pro sportovce, prostory pro administrativu, dále zázemí pro hostující kluby a sportovce a VIP prostory. Systém kontejnerové výstavby pro sportovní zázemí je velmi praktický, ekonomický, rychlý, šetrný k životnímu prostředí a variabilní a flexibilní k aktuálním požadavkům sportu, který se neustále vyvíjí. Předprostor a parter v jižní části stávajícího velodromu je vybaven službami pro veřejnost – kavárnou, prodejnou suvenýrů, pokladnou, infocentrem, servisem a prodejnou kol a sportovního vybavení. Nová dráha s tribunami je zastřešena ETFE folií ukotvenou na nové příhradové vazníky, které jsou napojeny na stávající zastřešení.
The assignment of the diploma thesis is an architectural study of a cycling stadium - velodrome in the Pisárky district in Brno for TJ Favorit Brno. The existing velodrome is located southwest on the edge of the Brno Exhibition Center on Křížovského Street. The Velodrome no longer meets the current requirements of track cycling, but it is historically valuable and has its genius loci. The new 250 m long wooden bike track (together with other parameters of the International Cycling Union) and its associated sports grounds are "inserted" into the existing velodrome, which is modified and reconstructed according to requirements. The grandstands have been preserved. The built-in building with a new track is then completely roofed, creating an enclosed space. As part of the stadium reconstruction, a new facility was also created for TJ Favorit Brno from a modular container system; These are changing rooms for athletes, administrative areas, and facilities for visiting clubs and athletes and IP areas. The container construction system for sports facilities is very practical, economical, fast, environmentally friendly, variable, and flexible to the current requirements of a constantly evolving sport. The Anteroom and ground floor in the southern part of the existing velodrome is equipped with services for the public: a cafe, souvenir shop, cash register, information center, service, and a bicycle and sports equipment store. The new track with grandstands is covered with ETFE foil anchored to new lattice trusses, which are connected to the existing roof.
Klíčová slova:
amfiteátr; areál; bikros; BMX; cyklistická dráha; cyklistika; diváci; kavárna; kolo; kultura; návštěvníci; ocelová konstrukce; parkoviště; příhradová konstrukce; rekreační sporty; servis; sportovní hala; velodrom; volnočasové aktivity; závodní cyklistika; zázemí; amphitheater; area; background; bike; bike path; bikros; BMX; cafe; culture; cycling; lattice structure; leisure activities; parking; racing cycling; recreational sports; service; spectators; sports hall; steel structure; velodrome; visitors
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/206428