Název:
Návrh pohonu prototypu pro Shell Eco-marathon
Překlad názvu:
Proposal of driveline of prototype for Shell Eco-marathon
Autoři:
Skácelík, Radek ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
V bakalářské práci je řešeno pohonné ústrojí soutěžního vozu. V úvodu jsou shrnuta pravidla soutěže. Dále jsou řešeny jízdní odpory a varianty pohonného ústrojí vozidla, jehož hlavním cílem je dosáhnout nízké spotřeby. Řešení je zaměřeno na koncept řazení rychlostí v planetovém náboji v kombinaci s užitím synchronního řemenového převodu. V konstrukci je k pohonu použit motor Honda GX25 s odstředivou spojkou a rozměr hnaného kola je 20". Řešení je znázorněno ve výkresu sestavení.
In the bachelor thesis, the drivetrain design of the racing car is solved and described. The competition rules are summarized in the introduction. Then the driving resistances and drivetrain design variants are evaluated, which main objective is to achieve low fuel consumption. The solution is focused on the concept of a planetary gear-shifting hub, in combination with the synchronous belt drive. The Honda GX25 engine with a centrifugal clutch and the driven wheel dimension of 20” is used to drive the design. The design solution is shown at the assembly drawing.
Klíčová slova:
Honda GX25; Jízdní odpory; planetový převod; Shell Eco-marathon; spotřeba paliva; synchronní řemenový převod; zavěšení motoru; driving resistance; engine suspension; fuel consumption; Honda GX25; hub gear; Shell Eco-marathon; synchronous belts transmission
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/40277