Original title:
Marketingový mix podniku
Translated title:
Marketing Mix of a Company
Authors:
Hlaváčová, Natálie ; Mráček, Pavel (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Daná bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem maloobchodu s hospodářskými potřebami ve městě Bzenec. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na problematiku podstaty marketingu, marketingového řízení, marketingového mixu, mikroprostředí a na marketingový výzkum. Analytická část je zaměřena na analýzu stávajícího marketingového mixu, analýzu mikroprostředí a dotazníkové šetření. Na analytickou část navazuje část návrhová, ve které jsou navrženy změny marketingového mixu na základě analýz, které by měly vést k větší spokojenosti zákazníků a prosperitě obchodu.
The bachelor thesis deals with the marketing mix of retail with homesteader’s supplies in the town of Bzenec. The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the issues of marketing, marketing management, marketing mix, microenvironment and marketing research. The analytical part is focused on analysis of the existing marketing mix, analysis of microenvironment and questionnaire investigation. The analytical part is followed by the design part, in which changes to the marketing mix are proposed based on analyses, which should lead to greater customer satisfaction and business prosperity.
Keywords:
homesteader’s supplies; Marketing; marketing mix; research; SWOT analysis; hospodářské potřeby; Marketing; marketingový mix; SWOT analýza; výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199242