Original title:
Mobilní aplikace pro naskenování hry Kakuro z novin a její dohrání
Translated title:
Mobile Application for Scanning Kakuro from Newspapers and Finishing It
Authors:
Rein, Michal ; Drahanský, Martin (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace, která umožňuje naskenovat hrací plochu hry Kakuro z jakéhokoliv tištěného média a pomoci uživateli s jejím dohráním. Řešení využívá poznatky a metody z oblasti počítačového vidění a strojového učení, na základě kterých řeší problematiku detekce mřížky v obraze nebo rozpoznávání ručně psaných číslic a hracích polí za pomoci konvolučních neuronových sítí. Aplikace se celkově skládá ze serverové a klientské části. Klientské řešení zahrnuje mobilní aplikaci, vyvinutou pomocí technologie Flutter, která s pomocí serverové části aplikace, implementované v programovacím jazyce Python, zkonstruuje virtuální hrací plochu a poskytne uživateli pomoc s řešením hry. Aplikace je dostupná na zařízení s operačním systémem Android a iOS.
The purpose of this thesis is to create a mobile application, which allows to scan a Kakuro game from any printed media and helps it's user solving it. The solution is composed of client and server sides, where client is the mobile application implemented in the Flutter framework, which collaborates with server side to construct a virtual playground and offer solution of the game to the user. This thesis also includes studies of computer vision and machine learning techniques, software engineering and algorithmic solving of the Kakuro game, which are necessary for constructing such applications. The outcome of this work is a fully functional mobile application which allows it's user to scan the game and offers help with solution. The app is available for devices with Android and iOS operating systems.
Keywords:
convolutional neural networks; Flutter; grid detection; Kakuro; mobile app; detekce mřížky; Flutter; Kakuro; konvoluční neuronové sítě; mobilní aplikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199357