Název:
Poslední klan - RTS hra v Unity
Překlad názvu:
The Last Clan - RTS game in Unity
Autoři:
Tichý, Šimon ; Pacovský, Jan (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis explores the development of a real-time strategy (RTS) game using Unity's Data-Oriented Technology Stack (DOTS) and the C# programming lan- guage. RTS games offer captivating real-time battles, requiring players to control multiple units with distinct traits. Traditional object-oriented design often leads to redundant data in memory, but DOTS presents a new data-oriented archi- tectural style that enhances game design. The goal is to build a game environment where a player can control his clan units, capable of building, gathering, and fighting against computer-driven ene- mies. The thesis highlights the benefits of ECS through DOTS, such as efficient memory utilization and support for multithreaded code. Through this study, we demonstrate the potential of data-oriented technology, a new approach to desig- ning RTS games, addressing exciting challenges encountered during development. 1Tato práce zkoumá vývoj real-time strategické hry (RTS) využívající Unity Data-Oriented Technology Stack (DOTS) a programovací jazyk C#. RTS hry nabízí možnost bojovat v reálném čase, což vyžaduje, aby hráči ovládali více jed- notek s odlišnými vlastnostmi. Tradiční objektově orientovaný design často vede k redundantním datům v paměti, ale DOTS představuje nový datově orientovaný styl architektury, který vylepšuje herní design. Cílem je vybudovat herní prostředí kde hráč může ovládat jednotky svého klanu, které jsou schopné stavět, těžit a bojovat proti počítačem řízeným nepřátelům. Práce zdůrazňuje výhody ECS DOTS, jako je efektivní využití paměti a pod- pora vícevláknového běhu. Prostřednicvím této studie demonstrujeme potenciál datově orientované technologie, nového přístupu navrhování RTS her, který řeší zajímavé výzvy, s nimiž se během vývoje setkáváme. 1
Klíčová slova:
Unity|Entity Component System|DOTS|C#|Unity JobSystem|RTS 2D game; Unity|Entity Component System|DOTS|C#|Unity JobSystem|RTS 2D game