Original title: Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Translated title: Tactile perception children with severe visual impairment through application of STIP test
Authors: Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (advisor) ; Šumníková, Pavlína (referee)
Document type: Rigorous theses
Year: 2012
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: Braille; child; cognitive process; Czech education system (educational system); early school age; integration; old school age; personality visually impairment individuals; preschool age; school success children with visual impairment; sense of touch; serious visual impairment; socialization; touch perception; visual handicap; Visually impaired; visually impaired student; Braillovo bodové písmo; dítě (žák) se zrakovým postižením; hmat; hmatové vnímání; integrace; mladší školní věk; možnosti vzdělávání dítěte v ČR (školský systém); poznávací procesy; předškolní věk; socializace; sociální učení a osobnost zrakově postiženého jedince; starší školní věk; těžké zrakové postižení; Zrakové postižení; zrakové vady; školní úspěšnost dítěte se zrakovým postižením

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/45361

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-537422


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Rigorous theses
 Record created 2023-12-17, last modified 2023-12-17


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share