Název:
Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Překlad názvu:
The impact of the Covid-19 pandemic on home education of second grade primary school pupils
Autoři:
Poulová, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Obsah diplomové práce se opírá o aktuální téma, kterým je vzdělávání a distanční výuka v době, kdy bylo školství v České republice omezeno kvůli onemocnění Covid-19. Práce je konkrétně zaměřena na žáky druhého stupně základních škol, kteří museli často podstupovat samostatné vzdělávání v domácím prostředí, s pomocí vyučování v distanční formě. Teoretická část je v úvodu zaměřena na žáka druhého stupně a jeho vývojová specifika. Dále se zaměřuje na obecné informace, které se týkají pandemie Covid-19 a jejího vlivu na školní prostředí, rozdíly mezi vyučováním v běžném školním režimu a vyučování během pandemie. Potom také na distanční výuku jako takovou, a vzdělávání se s pomocí moderních, současně využívaných technologií, výhody a nevýhody distanční výuky. Důležité pro distanční vzdělávání z pohledu učitelů, jsou především metody práce a také způsob, jak distančně vyučovat, aby byla výuka co nejvíce smysluplná, stejně jako je běžná výuka ve školním prostředí. Výzkumná část obsahuje výzkum, ve kterém se zaměřujeme na vliv domácí přípravy žáků druhého stupně základních škol, konkrétně na vyučování v domácím prostřední při distanční výuce v době pandemie Covid-19. Cílem bylo zjistit, v jakých podmínkách, v jakém prostředí a zda je většina žáků schopna samostatné školní přípravy bez podpory ve školním...The Master's thesis is based on a topical subject, which is education and distance learning at a time when schooling in the Czech Republic was restricted due to the Covid-19 pandemic. The thesis specifically focuses on upper primary school pupils who have often had to be educated individually at home through distance education. The theoretical part of the introduction focuses on second grade students and their developmental specificities. It then focuses on general information regarding the Covid-19 pandemic and it is impact on the school environment, the differences between teaching in a regular school setting and teaching during a pandemic. Then also on distance education as such and learning with the help of modern, simultaneously used technologies, advantages and disadvantages of distance education. The research section includes research on the influence of home preparation of upper primary school students on home-based distance learning during the Covid-19 pandemic. The aim is to find out under what conditions, in what environment and whether the majority of pupils are capable of independent school preparation without school-based support.
Klíčová slova:
covid 19|distanční výuka|pandemie|vládní nařízení|základní škola; covid 19|distance learning|government regulation|pandemic|primary school