Název:
Marketingové strategie neziskových organizací na sociálních sítích a reakce jejich uživatelů
Překlad názvu:
Marketing strategies of the non-profit organizations on social media and reactions of the users
Autoři:
Bílková, Kateřina ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Háša, Marek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje marketingovým strategiím neziskových organizací na sociálních sítích v souvislosti s válkou na Ukrajině a zkoumá, jak uživatelské publikum na tyto strategie reaguje a jaké k nim zastává postoje. Teoretická část se proto zabývá pojmem nezisková organizace, kterou definuje stejně jako jednotlivé typy těchto organizací, dále pak marketingem, konkrétně sociálním marketingem a marketingem neziskových organizací jakožto stěžejními body práce, a poté marketingovými strategiemi neziskových organizací. Práce rozebírá také image a reputaci neziskových organizací a to, co ji tvoří. Samostatnou podkapitolou jsou rovněž faktory, které neziskové organizace od využívání sociálních sítí mohou odrazovat, a faktory úspěšnosti. Následuje kontextuální část, která se ve zkratce zabývá vypuknutím ozbrojeného konfliktu na Ukrajině a vybranými nejznámějšími neziskovými organizacemi, které působí v České republice. Následuje část metodologická, která popisuje zvolené metody kvalitativní a kvantitativní analýzy. Analytická část práce se věnuje nejprve kvalitativnímu dotazníkovému šetření, aby zmapovala základní trendy a charakteristiky lidí, kteří přispěli neziskovým organizacím jak v návaznosti na kampaně na sociálních sítích, tak těch, kteří měli motivaci jinou. Na tuto část poté navazují kvalitativní...This diploma thesis focuses on the marketing strategies of non-profit organizations on social media in the context of the war in Ukraine, and examines how the user audience reacts to these strategies and what attitudes they hold towards them. The theoretical part therefore deals with the concept of non-profit organizations, which it defines, along with the various types of such organizations, as well as marketing, specifically social marketing and marketing of non-profit organizations as key points of the work, and then marketing strategies of non- profit organizations. The work also analyzes the image and reputation of non-profit organizations and what constitutes them. Aseparate subchapter also discusses the factors that may discourage non-profit organizations from using social media, and factors of success. The contextual part briefly discusses the outbreak of the armed conflict in Ukraine and selected well- known non-profit organizations in the Czech Republic. This is followed by the methodological part, which describes the chosen methods of qualitative and quantitative analysis. The analytical part of the work is dedicated, in the first part, to a qualitative survey, in order to map the basic trends and characteristics of people who have contributed to non-profit organizations, both in...
Klíčová slova:
fundraising; Neziskové organizace; reklama; sociální marketing; sociální sítě; advertisement; fundraising; Non-profit organisations; social marketing; social media