Original title:
Marketingový mix vybraného podniku
Translated title:
Marketing Mix of the Selected Company
Authors:
Horký, Jan ; Schüller, David (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu současného marketingového mixu společnosti Forky’s. Teoretická část práce pojednává o základních pojmech marketingu a marketingového mixu, které jsou následně v analytické části použity na vybraném podniku. Praktická část dále obsahuje návrh na zlepšení aktuálního marketingového mixu a především návrh na zefektivnění propagace, s cílem upevnění pozice na trhu a získání nových zákazníků.
This bachelor's thesis focuses on the analysis of the current marketing mix of Forky's. The theoretical part of the work deals with the basic concepts of marketing and marketing mix, which are subsequently applied to the selected company in the analytical part. The practical part also contains a proposal for improving the current marketing mix and a proposal for streamlining promotion, with the aim of consolidating the market position and gaining new customers.
Keywords:
4P; cena; distribuce; franšíza; Marketing; marketingový mix; produkt; propagace; 4P; Franchise; Marketing; Marketing Mix; Place; Price; Product; Promotion
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/210548