Název:
Marketingová taktika vybrané jazykové školy
Překlad názvu:
Marketing tactics of a selected language school
Autoři:
Vosátková, Simona ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá marketingovou taktiku vybrané jazykové školy se zohledněním všech prvků marketingového mixu a jejich uplatňování v praxi. Na základě kvalitativních výzkumných metod, konkrétně analýzy marketingové činnosti školy a strukturovaného rozhovoru s tamním vedením a interními pracovníky, identifikuje klíčové oblasti pro její úspěšné fungování a budoucí rozvoj. Okrajově ji porovnává s konkurenčními vzdělávacími organizacemi s podobným zaměřením, a kromě jejích silných stránek a konkurenčních výhod odhaluje pomocí SWOT analýzy i její nedostatky, v jejichž souvislosti navrhuje doporučení k inovacím. Teoretická část této práce se zabývá obecnou problematikou marketingu a náplní marketingové strategie, při čemž zdůrazňuje důležitost strategického plánování marketingových cílů a efektivního strategického marketingového řízení. Dále poskytuje detailní náhled na taktickou rovinu marketingu a jeho hlavní součást, tzn. marketingový mix v základní i rozšířené podobě s příslušnými marketingovými nástroji, jak z obecného hlediska, tak z pohledu zahrnujícího specifika z oblasti vzdělávání. Podrobně se věnuje teoretickým i praktickým náležitostem jednotlivých marketingových prvků a soustředí se především na jejich používání ve vzdělávacích službách. Cílem práce je zanalyzovat marketingovou činnost...This diploma thesis investigates the marketing tactics of a selected language school while focusing on all elements of the marketing mix and their practical application. It identifies the key areas for its prosperity and future development based on selected qualitative research methods, such as analysis of the school's marketing activity and structured interview with its management and internal staff. It involves a partial comparison with the competitor educational institutions of a similar field of interest and besides its strengths and competitive advantages it also reveals its drawbacks using the SWOT analysis in terms of which it suggests recommendations for innovations. The theoretical part deals with the general issue of marketing and content of the marketing strategy while highlighting the importance of strategic planning of marketing goals as well as effective strategic marketing management. It provides a detailed view on the field of marketing tactics and its main part, i.e. basic and extended marketing mix with its particular marketing tools, in general as well as from the specific point of view of education. It investigates theoretical and practical characteristics of the individual marketing elements, and it focuses mainly on their usage in the educational field. The aim of the thesis...
Klíčová slova:
jazyková škola; komunikace; konkurenceschopnost; marketing; marketingová strategie; marketingová taktika; marketingový mix; communication; competitiveness; language school; marketing; marketing mix; marketing strategy; marketing tactics