Název:
Kompetence lektora měkkých dovedností působícího v soukromém sektoru
Překlad názvu:
Competences of a soft skills trainer working in the private sector
Autoři:
Vlasáková, Adéla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená diplomová práce se zabývá kompetenčním modelem lektora měkkých dovedností, který působí v soukromém sektoru. Zabývá se specifiky ve vzdělávání dospělých s důrazem na představení bariér při vzdělávání dospělého člověka. Pojednává dále o specifikách vzdělávání dospělých, přičemž se zaměřuje na rozdíly od vzdělávání dětí a mládeže. Práce se zaměřuje na formulaci požadavků na osobnostní předpoklady lektora, jeho kompetence a prezentuje očekávání, která se k lektorovi vztahují. Na základě představené teorie a provedeného výzkumného šetření je sestaven kompetenční model lektora měkkých dovedností. Výzkumné šetření je zaměřeno na tři skupiny účastníků vzdělávacího procesu, a to zástupců vzdělávací organizace z pozice zaměstnavatele lektora, zadavatele vzdělávací akce z pozice zákazníka lektora a zástupců lektorů samotných.This diploma thesis deals with the competence model of a soft skills trainer working in the private sector. It looks into the specifics of adult education with emphasis on the presentation of barriers when educating adults. Furthermore, this work discusses adult education specifics while focusing on the differences from the education of children and youth. This diploma work focuses on a trainer's personality requirements, his competences, and it presents expectations related to the trainer. A soft skills trainer's competence model is drawn up on the basis of theory presented and research carried out. The research focuses on three groups of participants to educational process - representatives of an educational organization as a trainer's employer, ordering party of an educational event as a trainer's customer and trainers themselves.
Klíčová slova:
klasifikace kompetencí; kompetenční model; Lektorské kompetence; osobnost lektora; specifika vzdělávání dospělých; vzdělávání dětí a mládeže; adult education specifics; classification of competences; competence model; education of children and youth; Trainer's competences; trainer's personality