Název:
Teatr Novoga Fronta. Od fyzického k post-fyzickému divadlu
Překlad názvu:
Teatr Novoga Fronta. From physical to post-physical theatre
Autoři:
Kosová, Lucie ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Christov, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tuto diplomovou práci tvoří dvě základní kapitoly. Úvodní teoretická kapitola se zabývá fenoménem fyzického divadla, diskursivní formací pojmu fyzické divadlo a tělem a tělesností. Druhá část práce je věnovaná činnosti divadelního souboru Teatr Novogo Fronta - The Physical Company, který byl založen v Petrohradě v roce 1993 Alešem Janákem a Irinou Andreevou. Soubor od roku 1994 sídlí v Praze a v českém prostředí patří k nejstarším alternativním souborům. Osou práce je kapitola, v které je činnost souboru interpretována na pozadí dvou rozdílných koncepcí a je naznačen pohyb na trajektorii od projevů hraničících s paradivadelní oblastí k divadlu, které směřuje k inscenování jevištních efektů. Do širšího kontextu proměny divadelní poetiky, která se projevila kolem roku 2002, a především do širšího kontextu tvůrčí činnosti souboru uvádí čtenáře kapitoly "Úvodem" a "Tvorba". Jsou formulovány tak, aby představily klíčové aspekty umělecké i mimoumělecké činnosti souboru. V "Závěru" je konstatováno, zda a proč současná tvorba souboru koresponduje s principy fyzického divadla. Součástí "Závěru" je úvaha, v které je formulována oblast dalšího možného výzkumu. Práce má jednu přílohu (Příloha č. I), která představuje seznam inscenací, tak jak byly souborem uváděny v českých premiérách od roku 1994.This thesis is composed by two basic chapters. Introductory theoretic chapter deals with the phenomen of the physical theatre, with discursive formation of the term physical theatre and with the body and the corporality. The second part pays to the activity oftheatre company Teatr Novogo Fronta - The Physical Theatre Company, that was founded in St. Petersburg in 1993 by Aleš Janák and Irina Andreeva. From 1994 the company has resided in Prague and in Czech surrounding it belongs to one of the oldest alternative group. The core of the thesis is chapter, that explicates the activity of the company on the background of two different conceptions and there is imply movement on the trajectory from shows, which border on the frontier oftheatre to theatre, which tends to producing the stage effects. A reader meets with the wider context of change the theatre poetic, that appeared around 2002, and especially with the wider context of the company' s creative activity in the chapters "By the introduction" and "Creation". They are formulated to present crucial aspects of art and non-art activity of the group. In the "Conclusion" is claimed, if and why is company' s contemporary production answers to princip les of the physical theatre. Part of the "Conclusion" is the consideration, there is formulated area of possible...