Název:
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Pupil with special educational needs in the second primary school
Autoři:
Řeháková, Lenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou, která je podle mého názoru stále více aktuální. Dětí, které jsou speciálně vzdělávány, neustále přibývá. Škola, ve které jsou vzdělávány, jim buď vypracovává individuální vzdělávací plán (dále IVP), nebo jejich práci toleruje, to znamená, že jim není vypracován IVP, ale škola a učitel o žácích ví. Přibývá počet žáků nejenom se specifickými poruchami učení a ADHD, ale také s Aspergerovým syndromem, poruchami řeči, tělesným postižením, diabetem nebo epilepsií a další. Ovšem v závislosti na jejich problému také práce s nimi. Důležité pro dítě je, aby byla porucha správně diagnostikována a zajištěna dobrá práce s těmito žáky. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část především specifikuje, co jsou to specifické poruchy učení, Aspergerův syndrom, a vývojová dysfázie. Praktická část se zaměřuje na práci žáků se specifickými poruchami učení, Aspergerovým syndromem a vývojovou dysfázií. Cílem práce je zjistit metodami rozhovorem a pozorováním, jak probíhá edukace integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni různých základních škol. Zajímám se o to, jak žáky vnímá jejich učitel, jak s nimi pracuje, jestli byl o problematice vůbec informován a získal si o ní nějaké informace. Dále, jestli vidí u žáků nějaké pokroky, jak s nimi...This work deals with the problem, which is in my opinion becoming a hot issue. The number of children that get special needs education, is constantly increasing. The school in which they are educated, either draws up an individual educational plan (IEP below), or simply tolerates their work. It means these pupils are educated without an IEP, but the school and the teacher are aware of their special needs. It is not only the increasing number of pupils with learning disabilities and ADHD, but also with Asperger syndrome, speech disorders, physical disabilities, diabetes or epilepsy, and others. Depending on their problem also the amount of work with them is increasing. Firstly both the correct diagnosis and the setting of friendly educative environment are necessary. The work includes theoretical and practical parts. The theoretical part clarifies the specific learning disorders, Asperger syndrome and developmental dysphasia. The practical part focuses on the work of pupils with specific learning disabilities, Asperger's syndrome and developmental dysphasia. The aim of this thesis is whilst using the method of interviewing and observing how the integrated education of pupils with special educational needs is proceeded at the second grade at different elementary schools. I'm interested in the way how...
Klíčová slova:
individuální vzdělávací plán; integrace; pedagogicko-psychologická poradna; speciální vzdělávání; vývojové poruchy učení; individual education plan; integration; learning disabilities; pedagogical-psychological counseling; special education