Název:
Postoj českých středoškolských studentů k rodilým a nerodilým přízvukům angličtiny
Překlad názvu:
Czech High School Students' Attitudes and Beliefs about Native and Non-Native English Accents
Autoři:
Jandová, Daniela ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Lancová, Klára (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This bachelor thesis explores Czech high school students' attitudes and beliefs about native and non-native English accents. The theoretical part offers a comparison of the most significant research surveys both in Czech and foreign context. Furthermore, it also deals with the issues of accent discrimination towards native and non-native accents of English. The empirical part is based on a questionnaire survey. Its aim is to discover what knowledge of native and non-native accents Czech high school students have. It focuses primarily on the importance of accent among students and their personal pronunciation goals, for example if they would like to achieve native-like pronunciation. In addition, it explores what factors most influence students' choice of accent and how important they view the pronunciation of their teachers. Two groups of students were examined, students of the first and fourth year of grammar school. KEYWORDS accent attitudes, native accents, non-native accents, accent discriminationTato bakalářská práce zkoumá postoje českých středoškolských studentů k rodilým a nerodilým přízvukům angličtiny. Teoretická část nabízí porovnání nejdůležitějších výzkumných šetření v českém a zahraničním kontextu. Řeší mimo jiné i diskriminace rodilých a nerodilých akcentů. Empirická část je založená na dotazníkovém šetření. Jeho cílem je zjistit, jaké znalosti mají středoškolští studenti ohledně rodilých a nerodilých akcentů. Zaměřuje se na význam přízvuku pro studenty cíle v oblasti výslovnosti, například zda chtějí dosáhnout úrovně blízké rodilému mluvčímu. Dále se věnuje faktorům, které středoškolské studenty ve výběru anglického přízvuku nejvíce ovlivňují a tomu, jak vnímají důležitost výslovnosti u svého učitele. Zkoumány budou dvě skupiny studentů, studenti prvního ročníku a studenti čtvrtého ročníku gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA akcentům, rodilé přízvuky, nerodilé přízvuky, diskriminace akcentů
Klíčová slova:
diskriminace akcentů; nerodilé přízvuky; postoje k akcentům; rodilé přízvuky; accent attitudes; accent discrimination; native accents; non-native accents