Název:
Specifika marketingové komunikace české eSports scény
Překlad názvu:
Marketing Communication within the Czech eSports Scene
Autoři:
Pokorný, Ladislav ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá fenoménem elektronických sportů v tuzemsku a zkoumá, jakým způsobem využívají její aktéři marketingové a komunikační nástroje. V teoretické části je definován pojem počítačová hra i esport a je zde vysvětlen princip fungování esportovní scény na příkladu konkrétní hry. Následná kapitola pak popisuje teoretické základy marketingu, které jsou dále v práci zkoumány. Praktická část nejprve představuje lokální esportovní scénu, její historii a aktéry a následně popisuje,jaké komunikačníaktivity tito aktéřivyužívají.Na základě provedených rozhovorů a deskriptivní analýzy bylo zjištěno, že se marketingová komunikace aktérů tuzemské scény pohybuje na profesionální úrovni a odpovídá mezinárodním standardům.The thesis deals with the phenomenon of electronic sports in the Czech Republic and examines how the participants of the Czech esports scene use marketing and communication tools. The theoreticalpartdefinesthe term computergame,esportsand explainsthe principle of an esports scene on the example of a specific game. The subsequent chapter then describes the theoretical foundations of marketing, which are studied further in the thesis. The practical part first introduces the local esports scene, its history, and participants, and then describes the communication activities used by these participants. Based on the interviews and analysis, it was found that the marketing communication of the participants of the local scene is on a professional level and corresponds to international standards.
Klíčová slova:
branding; CS:GO; digitální marketing; Esport; merchandising; počítačové hry; progaming; public relations; sociální sítě; branding; computer games; CS:GO; digital marketing; Esports; merchandising; progaming; public relations; social media