Název:
Podpůrné skupiny LGBTQ+ studentů
Překlad názvu:
LGBTQ+ students support groups
Autoři:
Hrudková, Anna ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná práce je empirická etnografická studie forem podpory LGBTQ+ studentů ve všech typech škol od základní školy až po univerzitu. Sledovaným tématem je Institucionální zabezpečení podpůrné sítě LGBTQ+ a zakládání mimoškolních podpůrných skupin pro LGBTQ+ žáky. Cílem práce je ověření poskytování podpory LGBTQ+ a specifikace fungování mimoškolních podpůrných skupin. Práce se bude dál zaměřovat na potenciální problémy, které studenti identifikují při hledání podpory ve škole a na problémy artikulace identity v kritických momentech školního vzdělávání. Užitím kvalitativní metody Zakotvené teorie se odhalila dostupná specifika poskytování podpory jak ve školách, tak v LGBTQ+ podpůrných skupinách. Vzhledem k nastalé pandemické situaci COVID19 se sběr dat přesunul do virtuálního prostoru. Pomocí online polostrukturovaných rozhovorů LGBTQ+ studenti popisovali problémy dostupnosti podpory ve škole a problémy provázející artikulaci identity v kritických momentech školního vzdělávání. Stejně tak byly artikulovány potenciální problémy i ze strany aktérů působících v podpůrných skupinách. Výsledky zakotvené teorie odhalily přímý vliv heteronormativního řádu vzdělávací politiky na poskytování podpory LGBTQ+ studujícím, která se zatím na základních a středních školách ukázala jako stále nedostačující....This diploma thesis is an empirical ethnographic study of forms of support for LGBTQ+ students in all types of schools from primary school to university. The monitored topic is Institutional provision of the LGBTQ+ support network and the establishment of extra- curricular support groups for LGBTQ+ pupils. The aim of the work is to verify the provision of LGBTQ+ support and to specify the functioning of extracurricular support groups. The study then focuses focus on the potential problems students identify when seeking support in school and on the problems of articulation of identity at critical moments in school education. Using the qualitative Grounded Theory method revealed the conditions for providing support in both schools and LGBTQ+ support groups. Due to the COVID19 pandemic, data collection has moved into virtual space. Using online semi-structured interviews, LGBTQ+ students described the problems of accessibility of support in schools and problems surrounding the articulation of identity at critical moments in school education.and the problems surrounding the articulation of identity at critical moments in school education. Potential problems were also articulated by the founders of LGBTQ+ support groups. The results of Grounded Theory method revealed direct influence of the...
Klíčová slova:
etnografie; identita; LGBTQ+; podpůrná skupina; sociální facilitace; ethnography; identity; LGBTQ+; social facilitation; support group