Název:
Vývoj a prognóza esportu
Překlad názvu:
Development and forecast of esport
Autoři:
Cvrček, Jan ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Jarošík, Richard (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vývoj a prognóza esportu Cíle: Cílem diplomové práce je identifikovat videoherní trh a vybrané aspekty esportu a vytvoření prognózy vývoje do budoucnosti, která může posloužit společnostem, jež mají zájem na tomto trhu participovat. Metody: K provedení předpovědí esportu bylo využito prognostických metod, převážně analýzy časových řad a metodou nejmenších čtverců, které vycházely z dat analytické části. Byla použita sekundární data z ověřených internetových zdrojů. Výsledky: Výsledné prognózy pro rok 2030 jsou zobrazeny pomocí grafů a tabulek a předpovídají rostoucí vývoj esportu a videoherního trhu v následujících letech. Zároveň jsou sestaveny doporučení pro subjekty, mající zájem participovat na esportovém trhu. Klíčová slova: Esport, elektronický sport, videohra, trh esportu, videoherní trh, gaming, prognostika, prognostické metody, předpověď, kompetitivní hraní.Title: Esports Development and Prognosis Objectives: The aim of the thesis is to identify the video game market and selected aspects of the esport and to create a prognosis of future development which can serve the companies interested in participating in this market. Methods: Prognostic methods, mainly time series analysis and the least squares method, based on analytical data from the Analytical part were used to predict future development of esports and its aspects. Secondary data were used from verified Internet sources. Results: The resulting forecasts for 2030 are displayed by graphs and tables and predict the growing development of esports and the video game market in the coming years. At the same time, recommendations are compiled for entities interested in participating in the esports market. Keywords: Esports, electronic sport, videogame, esports market, videogame market, gaming, prognosis, prognostic methods, forecast, competitive playing.
Klíčová slova:
esport; esport