Název:
Karel 3D - aplikace pro výuku programování
Překlad názvu:
Karel 3D - Application for Teaching of Programming
Autoři:
Čoupek, Vojtěch ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá přehledem dostupných prostředků pro pedagogy informatiky, kteří seznamují studenty s programováním. Cílem je implementace prostředí pedagogického jazyka Karel inspirovaného prací Andreje Blaha a jeho kolegů pro platformu MS-DOS. Byla navržena aplikace ve webovém prostředí, která rozšiřuje funkčnost předlohy o proměnné a zahrnuje moderní prvky uživatelského rozhraní, jako jsou blokové programování, obarvování syntaxe jazyka, syntaktickou kontrolu a 3D grafiku. Současně také pedagogům nabízí sadu základních příkladů a dovoluje jim tvořit si vlastní zadání.
The work provides a survey of the tools available for the teachers of Informatics who teach students the basics of programming. The main aim is to create the implementation of Karel pedagogic language inspired by the work of Andrej Blaho and his colleagues for MS-DOS platform. The new web application is introduced that expands the functionality of the original language with variables and includes the up-to-date elements of the user interface, such as block programming, highlighting the language syntax, syntax checking and 3D graphics. The application also provides a set of basic examples for teachers and allows them to create their own tasks.
Klíčová slova:
3D grafika; blokové programování; jazyk Karel; kontrola syntaxe; pedagogický programovací jazyk; střední škola; Výuka programování; webová aplikace; začátečníci v programování; základní škola; 3D graphics; beginners in programming; block programming; Karel language; pedagogical programming language; primary school; secondary school; syntax checking; Teaching of programming; web application
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199395