Original title:
Analýza používaných marketingových nástrojů a návrhy pro zvýšení jejich účinnosti
Translated title:
Marketing Tools Utilization Analysis and Proposals for Improvement of their Efficiency
Authors:
Šimková, Denisa ; Zukalová, Marie (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovými nástroji používanými firmou Solidify 3D, s. r. o., která je zaměřena na prodej materiálu pro 3D tisk. Práce vychází z teoretických východisek týkajících se marketingu, zejména marketingového a komunikačního mixu. Na tuto část navazuji analýzou současného stavu marketingových nástrojů firmy, pomocí informací získaných ze strany Solidify 3D, s. r. o. Na základě zhodnocení současného stavu firmy navrhuji opatření vedoucí ke zvýšení účinnosti těchto marketingových nástrojů.
This bachelor thesis deals with the marketing tools used by company Solidify 3D, Ltd., which specialize in the selling of the material for 3D printing. The thesis is based on theoretical basics of marketing, especially marketing and communication mix. This part is followed by an analysis of the current state of the company's marketing instruments, using the information obtained from Solidify 3D, Ltd. Based on the assessment of the current state of the company, I propose measures to increase the effectiveness of these marketing tools.
Keywords:
analysis; communication mix; marketing mix; marketing tools; analýza; komunikační mix; marketingové nástroje; marketingový mix
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/198990