Název:
Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Překlad názvu:
Role of Media in Political Marketing: A Case study of the Czech Presidential Election 2018
Autoři:
Puač, Jelisaveta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá analýzou nástrojů politického marketingu využitých prezidentskými kandidáty Jiřím Drahošem a Milošem Zemanem v průběhu druhého kola prezidentských voleb vysílaných na televizní stanici ČT 1. Dále se věnuje mediálnímu obrazu, který kandidáti prostřednictvím těchto nástrojů a dané televizní stanice tvořili. Cílem předkládaného výzkumu je tedy definovat konkrétní nástroje politického marketingu jmenovaných kandidátů , jaké bylo možné sledovat v televizním vysílání, ať už byla jejich aplikace cílená na komunikaci prostřednictvím televize, či nikoliv. Následně na konkrétních identifikovaných nástrojích ozřejmit, jaký jejich pomocí vytvářeli kandidáti mediální obraz svůj i svého soupeře. Součástí práce je i stručné porovnání přístupů obou aspirantů k marketingové strategii a k tvorbě mediálního obrazu.The main aim of this thesis is to analyze the political marketing tools used by presidential candidates Jiří Drahoš and Miloš Zeman during the second round of presidential elections broadcasted on TV channel ČT 1. It also deals with the media image created by the mentioned candidates through these tools and through this televison channel. The aim of presented research is therefore to define the specific political marketing tools, which could have been seen during broadcasting, whether their utilisation was specificaly meant to comunnicate throught television or not. Then, on the tools identified, to clarify how they used the marketing tools to form a media image of themselves and their oponent. The thesis also includes a brief comparison of the approaches of both candidates to the marketing strategy and to the creation of a media image.
Klíčová slova:
Jiří Drahoš; mediální obraz; Miloš Zeman; politický marketing; prezidentské volby; volební kampaň; election campaigns; Jiří Drahoš; media image; Miloš Zeman; political marketing; presidential election