Název:
Bannerová reklama v online marketingu a její vliv na internetové uživatele
Překlad názvu:
Banner Advertisement in Online Marketing and its Impact on the Internet Users
Autoři:
Musil, Lukáš ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářka práce je zaměřena na tematiku bannerové reklamy v rámci online marketingu a její vliv na internetové uživatele. Struktura práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována obecným poznatkům o bannerové reklamě. Rozebírá důvody využití bannerové reklamy, její jednotlivé typy, cílení a nákup bannerové reklamy na internetu. Tato témata jsou rozdělena do jednotlivých kapitol, které jsou zaměřeny především na pohled na bannerovou reklamu ze strany inzerentů. Dvě závěrečné kapitoly teoretické části se věnují se tématům, která více souvisejí s rolí uživatelů a jedná se o adblocking, anti- adblocking a bannerovou slepotu. Tyto pojmy jsou v práci rozebrány a je popsán jejich vliv na internetové prostředí. V případě bannerové slepoty jsou navíc využity zahraniční studie k popisu faktorů bannerové reklamy, které mohou tento jev ovlivnit. Praktická část obsahuje empirickou analýzu odlišných velikostí bannerové reklamy na základě anonymizovaných dat z proběhlých reklamních kampaní v systémech AdWords a Sklik. Analýza zahrnuje vyhodnocení nejefektivnějších formátů v rámci systémů a následně se zabývá rozborem vztahu velikosti bannerové reklamy na její efektivitu. Výsledky naznačují, že efektivita zkoumaných velikostí bannerů může být v reklamních systémech velmi odlišná.The bachelor thesis focuses on the topic of banner advertising in online marketing and the influence it has on Internet users. The structure of the thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the general knowledge of banner advertising. It discusses reasons for using banner advertising, its individual types, targeting and purchasing of banner advertising on the Internet. These topics are divided into individual chapters that focus predominantly on banner advertising from the viewpoint of advertisers. The final two chapters of the theoretical part deal with topics related to the role of the user, namely adblocking, anti-adblocking and banner blindness. The thesis contains an analysis of these concepts describes their influence on the Internet environment. Concerning banner blindness, international studies are further used to describe banner advertising factors that can affect this phenomenon. The practical part contains an empirical analysis of different banner ad sizes based on anonymised data from concluded advertising campaigns in AdWords and Sklik. The analysis includes an evaluation of the most effective formats within the system and an analysis of the relationship between the banner ad size and its efficiency. The results indicate that the...
Klíčová slova:
anti-ad blocking; Bannerová reklama; bannerová slepota; blokování reklamy; displejová reklama; online marketing; PPC; remarketing; RTB; ad blocking; anti-ad blocking; Banner advertising; banner blindness; display advertising; online marketing; PPC; remarketing; RTB