Název:
PR profesionál jako významný zdroj informací pro žurnalistiku
Překlad názvu:
PR Professional as an Important Resource for Journalism
Autoři:
Ortová, Nina ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jméno, příjmení: Nina Ortová Název práce: PR profesionál jako významný zdroj informací pro žurnalistiku Rok: 2017 Abstrakt Práce se zabývá vztahy mezi pracovníky v oboru public relations a novináři, přičemž poskytuje spíše jednostranný pohled PR profesionálů na práci s médii. Hodnotí, jak významným zdrojem informací PR profesionál pro média může být, a to s ohledem na etické aspekty práce s médii i na kritické přijímání informací, které je v dnešní době téměř neomezených informačních zdrojů podstatnou částí výkonu povolání novináře i PR profesionála. Práce mapuje současné prostředí public relations prostřednictvím teoretických poznatků i kvantitativního a kvalitativního výzkumu založeného na odpovědích reálných pracovníků v PR se zaměřením na vztahy s médii. Práce se zaměřuje se na etické kodexy v PR i v médiích, porovnává je a následně analyzuje, jakým způsobem jsou dodržovány v praxi. Na základě reprezentativního vzorku odpovídajících respondentů nabízí práce pohled profesionálů na práci v media relations, odhaluje její nedostatky a nabízí doporučení, kterými se následně mohou řídit PR agentury i tisková oddělení, aby vylepšily svůj výkon. Práce se okrajově věnuje také vzdělávání PR profesionálů jakožto základu pro nabytí znalostí o etice a následnému dodržování určitého etického standardu, stejně jako se...Jméno, příjmení: Nina Ortová Název práce: PR profesionál jako významný zdroj informací pro žurnalistiku Rok: 2017 Abstract The thesis deals with relationships between public relations professionals and journalists, especially from the PR point of view. It evaluates how important source of information public relations might be for journalists in respect to ethical principles of work with media sphere and to critical perception of information, which is essential for both journalists and PR professionals in the times of nearly unlimited information sources. The thesis maps current PR environment by means of theoretical knowledge and both qualitative and quantitative research based on answers of real PR workers who focus mainly on media relations. The thesis concentrates on ethic codes in both public relations and media, compares them and subsequently analyzes how observed they truly are. On the basis of answers of the representative sample of respondents, the thesis offers a view of PR professionals on working in media relations and reveals imperfections of media relations, so it could offer proper recommendation which PR agencies and press departments might use to improve their work. The thesis marginally dedicates to education of PR professionals as a base for gaining piece of knowledge about ethics and...
Klíčová slova:
etické kodexy; etika; media relations; práce s médii; public relations; žurnalistika; ethical codes; ethics; journalism; media relations; public relations; work with media