Název:
Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti
Překlad názvu:
The development of Czech-German cooperation in pre-schools: the road to its origins, the current situation and possible future
Autoři:
Horová, Lucie ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná práce Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti se zaměřuje primárně na předškolní vzdělávání a jeho spojitost s vývojem česko-německé spolupráce. Jejím cílem je nejprve stručně vylíčit společnou česko-německou historii a stěžejní události, které vedly k formování česko-německé spolupráce. Po krátkém historickém exkurzu představí autorka předškolního vzdělávání v rámci Evropy pro lepší pochopení kontextu celé práce. Vzdělávání a hlavně to předškolní nabývá na významu a je v současné době hodně diskutovaným nadnárodním tématem. Tato kapitola by měla objasnit důležitost tohoto vzdělávání pro vzájemnou česko-německou spolupráci. V rámci této kapitoly budou také představeny a porovnány vzdělávací systémy obou zemí. Poslední nejobsáhlejší kapitola detailně pojednává o činnosti Koordinačního centra česko-německých výměn mládeže Tandem, kde přiblížení jeho činností je jedním z hlavních cílů práce.The proposed thesis 'The development of Czech-German cooperation in pre-schools: the road to its origins, the current situation and possible future' focuses primarily on the preschool education and its connection with the Czech-German cooperation. Initially, the goal is to briefly present the common Czech-German history and the key events that resulted in the cooperation between both countries. After a brief sidestep into history author introduces preschool education in Europe to achieve a better understanding of the context of this thesis. Education, especially the preschool one, is gaining importance and is currently a debated topic on multinational levels. This chapter should explain the importance of pre-school education for the mutual Czech-German cooperation. Within this chapter author will also introduce and compare the educational systems of both participating countries. The last and most extensive chapter introduces the activities of the Czech-German Youth Exchange Coordination Centre Tandem in detail and the insight into its activities form the main goal of this thesis.
Klíčová slova:
Mateřské školy; Spolková republika Německo; spolupráce; Tandem; vzdělávání; Česko-německá deklarace; Česko-německý fond budoucnosti; Česká republika; Czech Republic; Czech-German Declaration; Czech-German Future Fund; education; Federal Republic of Germany; kindergarten; partnership; Tandem