Název:
Spolupráce asistenta pedagoga s třídním učitelem v primární škole
Překlad názvu:
Cooperation of Pedagogical Asisstent and Class Teacher in primary school
Autoři:
Jechová, Adéla ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce, teoreticko-empirického charakteru, se věnuje otázce činnosti asistenta pedagoga v prostředí primární školy. Pracuje s názory a zkušenostmi pedagogů a asistentů pedagogů. Teoretická část se zabývá sumarizací poznatků týkajících se práce asistenta pedagoga v primární škole na základě dostupné literatury. Empirická část vychází z předpokladu, že podmínkou efektivní práce asistenta pedagoga je jeho spolupráce s třídním učitelem. Hloubkové rozhovory s učiteli a asistenty přináší poznatky o úskalí a problémech, které se mohou v práci asistenta pedagoga vyskytnout. Práce může přinést příklady dobré praxe.This theoretical and empirical thesis addresses the issue of teaching assistant activity at primary school. It works with the views and experience of teachers and teaching assistants. The theoretical part summarizes knowledge concerning the work of teaching assistant at a primary school based on available literature. The empirical part is based on the assumption that the conditions of efficient work of the teaching assistant is his cooperation with the classroom teacher. In-depth interviews with teachers and assistants bring knowledge about the pitfalls and problems that a teachindg assistant can experience. This thesis can provide examples of good practice.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; kompetence; komunikace; primární škola; spolupráce; vzdělávání; competence; cooperation; education; Pedagogical Assistant; primary school