Název:
Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu"
Překlad názvu:
Principal's role in improving the quality of school involved in the project "We help schools towards success"
Autoři:
Šuranská, Ivana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná práce Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu" se zaměřuje na role ředitele školy jako lídra a manažera, které ovlivňují budování kvality školy. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá kvalitou školy, jejími indikátory, oblastmi řízení a kritérií hodnocení. Dále přináší teoretické poznatky o řediteli školy, jeho kompetencích v rolích lídra a manažera a o projektu "Pomáháme školám k úspěchu. Praktická část zjišťuje, k jakým kritériím rodiče přihlíželi při výběru školy pro své děti a co si představují pod pojmem "kvalitní škola". Dále analyzuje, jaké činnosti, které ředitel školy vykonává v roli lídra a manažera, jsou z pohledu učitelů a rodičů v budování kvality školy nejdůležitější a jak hodnotí přínos zapojení školy do projektu "Pomáháme školám k úspěchu." KLÍČOVÁ SLOVA: kvalita školy, ředitel školy, kompetence, role ředitele, lídr, manažer, řízení změny, inovace, projekt.The thesis The principal's role in improving the quality of school involved in the project "We help schools towards success" focuses on roles of the school principal as a leader and manager, that influence the improvement of school quality. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part focuses on school quality, its indicators, management areas and evaluation criteria. It also brings theoretical knowledge about the school principal, his competence in his role of a leader and manager and about the project "We help school towards success" The practical part investigates which criteria parents considered while selecting a school for their children and what they understand by the term "quality school". It also analyzes what activities carried out by the school principal in his role of a leader and manager are in the eyes of teachers and parents the most important ones for the improvement of school quality and how the respondents assess the contribution of school involvement in the project "We help schools towards success". KEYWORDS: school quality, school principal, competence, principal's role, manager, change management, innovation, project
Klíčová slova:
inovace; kvalita vzdělávání; projekt; role ředitele; zpětná vazba; ředitel; řízení změny; director; feedback; innovation; management of change; project; the quality of education; the role of the Director