Název:
Analýza nabídky kurzů počítačové gramotnosti pro seniory v Praze
Překlad názvu:
Analysis of computer literacy courses offer for elderly people in Prague
Autoři:
Petrová, Kateřina ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou počítačové gramotnosti seniorů a nabídky kurzů v této oblasti v Praze. První část práce se věnuje teoreticko-analytickým východiskům, pojmům stáří, stárnutí, věk, senior, gramotnost a vzdělávání seniorů. Tato část přináší hlubší vhled do problematiky gerontagogiky a gerontodidaktiky v souvislosti s ICT gramotností. Druhá část práce obsahuje internetovou analýzu nabídky kurzů počítačové gramotnosti v Praze a výsledky dotazníkového šetření. Tyto výsledky jsou analyzovány a podrobeny dalšímu zkoumání prostřednictvím stanovených hypotéz. Práce je založena na komparaci odborných pramenů od českých i zahraničních autorů a následné analýze a syntéze dat zjištěných v dotazníkovém šetření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The thesis deals with the issue of computer literacy of elderly people and the offer of these courses in Prague. First part of the thesis is devoted to theoretical and analytical introduction of terms such as old age, aging, age, older adult, literacy and education of elderly people. This part also provides a deeper insight into gerontagogy and gerontodiadactics related to ICT literacy. The second part contains an analysis of the internet offer of computer literacy courses in Prague and the results of the quantitative questionnaire survey. These results are analysed and explained. Then the specified hypotheses are evaluated on their base. The thesis is written on the base of a comparison of scholarly sources from Czech and foreign authors and on analysis and synthesis of the data identified in the survey. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
docilita; informační gramotnost; počítačová gramotnost; Praha; senioři; vzdělávání; computer literacy; docility; education; elderly people; information literacy; Prague