Název:
Rebranding Kofoly a analýza její komunikační strategie v letech 2001-2012
Překlad názvu:
The rebranding of Kofola and the analysis of its communication strategy in the years 2001-2012
Autoři:
Štarman, Ondřej ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (abstrakt) Na českém trhu došlo v porevolučních letech k obrodě několika tuzemských značek, které těží ze své socialistické minulosti. Mezi ně patří také Kofola, která však při opětovném budování značky zvolila inovativní přístup spočívající ve využití nových motivů v komunikaci. Práce se popisuje teoretická východiska rebrandingu a možnosti jejich aplikace na specifický případ, kterým je obroda socialistické značky. V práci je dále popsána komunikační strategie Kofoly, na které jsou názorně ilustrovány inovativní přístupy v komunikaci. Součástí práce je také dotazníkové šetření zkoumající vnímání komunikačních sdělení Kofoly a jednotlivých elementů značky, které se v rámci rebrandingové procesu změnily. V závěru práce je k nalezení zhodnocení celého rebrandingového procesu a navazující komunikační strategie. Součástí závěru je také doporučení, s jakými prvky je vhodné v komunikaci značky nadále pokračovat. Toto doporučení je vytvořeno na základě již zmíněného dotazníkového šetření.In post-revolutionary years on the Czech market there was a resurgence of some domestic brands which benefited from its socialist past. These certainly include Kofola which, however, chose an innovative approach to re-build the brand consisting in the use of new themes in communication. This bachelor thesis describes the theoretical basis of rebranding and application possibilities to the specific case such as a resurgence of a socialist brand. The paper also describes the communication strategy of Kofola which illustrates innovative approaches in the communication. The work also includes a survey which explores perceptions of the Kofola communication messages and perception of concrete brand elements which has changed during the rebranding. The assessment of the whole rebranding process and subsequent communication strategy appears in the end of the paper. There is also a recommendation for Kofola - which elements should be used in the communication of the brand. This recommendation is made on the basis of the aforementioned survey.
Klíčová slova:
inovace; Kofola; kolové nápoje; komunikační strategie; rebranding; značka; český trh; brand; cola drinks; communication strategy; Czech market; innovation; Kofola; rebranding