host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
> Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Informace
Soubory
Název:
Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Překlad názvu:
Past and present Elementary school of Jaroslav Jezek in the context of teaching Czech language
Autoři:
Horáčková, Markéta
;
Květoňová, Lea
(vedoucí práce) ;
Zemková, Jaroslava
(oponent)
Typ dokumentu:
Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Diplomová práce pod názvem "Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka" se zabývá počátky výchovy a výuky dětí se zrakovým postižením v Soukromém ústavu pro slepé děti a na oči choré. Dále popisuje současná specifika a zásady výuky zrakově postižených dětí na Základní škole Jaroslava Ježka. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o historii výchovy a výuky zrakově postižených dětí v českých zemích. Druhá kapitola shrnuje zásady a specifika výuky a vyzdvihuje důležitost hmatu a kompenzačních pomůcek při výuce. Třetí kapitola sleduje vliv četby a mluveného slova na děti se zrakovým postižením. Čtvrtá kapitola pojednává o současné koncepci výuky českého jazyka. Pátá kapitola se věnuje soutěžím a kulturním akcím, kterých se děti na Základní škole Jaroslava Ježka účastní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My graduation theses under the title "Past and present Elementary school of Jaroslav Jezek in the context of teaching Czech language" thesis deals with the early education and teaching of visually impaired children in the Private institution for blind children and sick eyes and further it describes the current characteristics and principles of teaching visually impaired children at the elementary school of Jaroslav Jezek. The graduation theses is divided into five chapters. The first chapter deals with the history of education and teaching visually impaired children in the Czech lands. The second chapter summarizes the principles and specifics of teaching and further highlights the importance of touch and compensatory aids during the class. The third chapter follows the influence of reading and the spoken word for children with visual impairments. The fourth chapter deals with the current concept of teaching the Czech language. The fifth chapter is dedicated to competitions and cultural events, in which children at Elementary school of Jaroslav Jezek participate. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
hmatové a sluchové vnímání
;
knihovny pro lidi se zrakovým postižením
;
kompenzační pomůcky
;
komunikační dovednosti
;
metody výuky v českém jazyce
;
počátky výuky zrakově postižených
;
příprava žáků se zrakovým postižením k příjímacím zkouškám na střední školu
;
soutěže pro děti se zrakovým postižením týkající se českého jazyka
;
současná výuka
;
četba Braillova písma
;
communication skills
;
compensatory aids
;
competitions for children with visual impairments related to the Czech language
;
preparation of students with visual impairments entrance exams for secondary school
;
reading Braille
;
tactile and auditory perception
;
teaching methods in the Czech language
;
the beginnings of teaching of visually impaired children
;
the current instruction
;
the library for people with visual disabilities
Instituce:
Fakulty UK (VŠKP) (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66234
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-335369
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Univerzita Karlova
>
Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
Záznam vytvořen dne 2017-06-19, naposledy upraven 2022-03-04.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet