Název:
Výchova a vzdělávání v muslimských zemích
Překlad názvu:
Education and training in the Islamics countries
Autoři:
Králová, Jana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Výchova a vzdělávání je pojem, kterému se věnuje každý člověk a je jeho součástí od narození až do smrti. Oblast výchovy a vzdělávání je široké téma a autor této práce se rozhodl zkoumat výchovu a vzdělávání v muslimských zemích, jelikož toto téma je hodně tabuizované, ačkoliv z globálního hlediska by se o něm mluvit mělo. "Výchova a vzdělávání v muslimských zemích" pojednává převážně o razantním rozdílu těchto dvou oblastí v určitých zemích islámského náboženství, jakož i rozdílu v dané zemi. V první části této práce je třeba čtenáře seznámit obecně s tematikou islámu, poněvadž pro pochopení této práce je potřeba vědět kontext s tímto radikálním náboženstvím. Ve druhé části autor již detailně popisuje výchovu a vzdělávání probíhající v různých muslimských zemích, jejich přednosti i příležitosti na základě výpovědí dotazovaných respondentů. V poslední části by autor chtěl zdůraznit negativní vlivy působení výchovy a vzdělávání v muslimských zemích a tematiku humanitární pomoci.Education and training is the term which every person deals with and it is his/her part of his/her life from birth to death. The area of education and training is a broad topic and the author of this thesis decided to examine the topic of education in Islamic countries because it is much taboo although from a global point of view it should be discussed. The bachelor thesis, "Training and education in Islamic countries", deals with big difference of these two areas in particular Islamic countries as well as difference in one country. In the first part of the thesis the general theme of Islam is introduced because the knowledge of context of this radical religion is necessary for understanding the thesis. The second part is mainly focused on the detailed training and education in different Islamic countries and their advantages and disadvantages which are stated by interviewed respondents. In a last part of the thesis the negative influence of education and training in Islamic countries and the theme of humanitarian aid are emphasized.
Klíčová slova:
Islám; Korán; Muslim; norma; náboženství; vzdělání; víra; výchova; škola; education; faith; Islam; Koran; Muslim; norm; religion; school; training