Název:
Role ICT v komunikaci dospívajících s vyučujícími a o vyučujících
Překlad názvu:
ICT Role in the Communication of ADolescents with Teachers and about Teachers
Autoři:
Flekácsová, Katarína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V rámci rigorózní práce rozpracovávám téma informa ních a komunika ních technologií (ICT) v kontextu vztahu dospívající - vyu ující, o kterém pojednává má diplomová práce "ICT: Moderní zbra proti vyu ujícím v rukou student a studentek?", obhájená v roce 2012. P vodní text diplomové práce je dopln n a rozpracován na podklad nám t a post eh p i diskusi u obhajoby práce. V rámci rozvíjení n kterých ástí textu jsem se zam ila zejména na záv re nou ást práce, kde jsou prezentovány a diskutovány výzkumné záv ry. P vodní text je také obohacen o nové výzkumy a výzkumné práce, které byly v poslední dob v souvislosti s tímto tématem zve ejn ny. Práce se skládá ze dvou ástí: teoretické a empirické. Teoretická ást je tvo ena ty mi kapitolami, v nichž se zam uji na specifika virtuálního sv ta a na jeho místo v život a komunikaci dospívajících. Ve t etí a tvrté kapitole se pak v nuji prost edí školy: vztah m dospívajících s vyu ujícími a vrstevníky a problematice virtuální komunikace ve vztahu ke škole a vzd lávání. V praktické ásti prezentuji kvantitativní dotazníkové šet ení, realizované ve 3. ro nících st edních škol. Výzkum se zam uje na neutrální, pozitivní i negativní zp soby užívání ICT dospívajícími ke komunikaci s vyu ujícími a o vyu ujících. P edkládaná práce podn cuje nový zp sob uvažování nad problematikou...The thesis elaborate theme of information and communication technologies (ICT) in the context of relationship between teens and teachers, discussed in my master thesis "ICT: A Modern Weapon against Teachers in the hands of Students?", defended in 2012. The original text of the master thesis is completed and developed on the basis of ideas and insights during discussing the thesis defense. I focused mainly on the final part, where research findings are presented and discussed. The original text is also enriched by new researches and exploratory studies that were recently published. This essay consists of two parts; a theoretical view and a practical view. The theoretical view consists of four chapters. The first two chapters deal with the specificity of the virtual world and its place within the lives of adolescents and how they communicate. The last two chapters of the theoretical view are focused on the school environment. The third chapter talks about relations of adolescents with teachers and relations among adolescents themselves. The final chapter within the theoretical view covers issues of virtual communication in relation to the school and education. In the practical view, I present quantitative public opinion surveys carried out in the 3rd class of high schools. The research focuses on the neutral,...
Klíčová slova:
dospívání; elektronická komunikace; Facebook; informační a komunikační technologie (ICT); Internet; netiketa; virtuální identita; virtuální násilí; Virtuální svět; vrstevníci; vyučující; Adolescence; Electronic communication; Facebook; Information and communication technology (ICT); Internet; Netiquette; Peers; Teachers; Virtual identity; Virtual violence; Virtual World