Název:
Konstrukce předního odpružení motokrosového motocyklu
Překlad názvu:
Dirt Bike Suspension Construction
Autoři:
Kučera, Vlastimil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Přední odpružení zásadně ovlivňuje vlastnosti motocyklu, proto je nutné zabývat se jeho problematikou. Bakalářská práce uvádí jednotlivé funkce odpružení, popisuje a vysvětluje pružení vidlic s vinutou i vzduchovou pružinou, rozebírá systém tlumení a ukazuje možnosti nastavení vidlic. Porovnává konstrukční řešení vidlic použitých u sériových motokrosových motocyklů v letech 2016 a 2017 a upozorňuje na jejich případné výhody či nevýhody. Vidlice se od sebe liší hlavně typem pružiny a tím, jestli pružící i tlumící funkci vykonávají obě nohy vidlice, nebo mají funkce odděleny. Každé řešení má své výhody a nevýhody, záleží hlavně na celkovém nastavení vidlice.
Front suspension significantly influences the characteristics of the motorcycle, so it is necessary to deal with the problem. The bachelor thesis presents individual suspension functions, it describes and explains function of air spring and coil spring forks, analyzes the damping system and shows the options for settings of the forks. It compares the design of the forks used in production motocross motorcycles from 2016 and 2017 and refers to their potential advantages or disadvantages. The forks d iffer from each other mainly by the type of spring, and whether each leg contains spring and damper or they have a separate function. Each solution has its advantages and disadvantages, it depends mainly on the overall setting of the fork.
Klíčová slova:
kavitace; motokros; odpružení; tlumení; tlumící patrona; tření; vidlice; vinutá pružina; vzduchová pružina; air spring; cartridge; cavitation; coil spring; damping; fork; friction; motocross; suspension
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/66793