Název:
Námětové vycházky s dětmi předškolního věku, orientované na environmentální činnosti
Překlad názvu:
Topical walks with preschool children oriented to environmental activities
Autoři:
Strašáková, Lenka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] STRAŠÁKOVÁ, Lenka. Námětové vycházky s dětmi předškolního věku orientované na environmentální činnosti. [Diplomová práce]. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovi, 2010. 126 s. Hlavním tématem diplomové práce je komplexní poznávání přírody při vycházkách s dětmi v mateřské škole. Práce začleňuje současné kurikulum, se kterým musí učitelky mateřských škol plánovat a realizovat veškeré činnosti, které v MŠ probíhají. Ve vztahu k předchozímu kurikulu zároveň porovnává nové možnosti pro pedagogickou činnost. V teoretické části jsou vymezeny hlavní pojmy vztahující se ke zvolenému tématu a opírající se o dostupnou literaturu. V empirické části je využita k průzkumu dotazníková metoda, jejímž cílem je zjistit, zda učitelky mateřských škol cíleně a komplexně plánují poznávání přírody ve svých třídních a školních vzdělávacích programech. Je zde také zahrnuta evaluace, ze které by měly učitelky vycházet k plánování dalších činností, které budou dále plánovány a realizovány. Klíčová slova: dítě v mateřské škole, vycházka, zvířata, rostliny, pozorování a poznávání přírody, program pro předškolní vzděláváníSTRAŠÁKOVÁ, Lenka. Topical walks with preschool children oriented to environmental activities. [Diploma Dissertation]. Praha: Fakulty of Education University of Praha, 2010. 126 pp. The main goal of this diploma thesis is the global observation of the nature while going out with children at kindergarten. Current curriculum is part of this thesis because kindergarten teachers have to plan and realize all the activities in relation to the recent curriculum. New possibilities for the pedagogical activities are compared as well. In the theoretical part of my thesis, I am dealing with the main issues in relation to the chosen topic. The idea is backed up by available literature. In the practical part of my thesis, I am using questionnaires. The purpose is to find out whether the kindergarten teachers globally plan the observation of the nature in their education programs. The evaluation is included as well. The evaluation should be used to plan the activities which will be further planned and carried out. Key words: child at kindergarten, walk, animals, plants, watching and cognition of nature, program for preschool education
Klíčová slova:
dítě v mateřské škole; pozorování a poznávání přírody; program pro předškolní vzdělávání; rostliny; vycházka; zvířata; animals; child at kindergarten; plants; program for preschool education; walk; watching and cognition of nature