Název:
Reality schow jako forma komunikace
Překlad názvu:
Reality show as the form of communication
Autoři:
Flídrová, Michaela ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám fenoménem reality show z hlediska komunikačního. Zaměřuji se zejména na tři hlavní oblasti: sociolingvistiku, pragmatiku a manipulaci. V úvodních dvou kapitolách charakterizuji reality show jako typ pořadu - vymezuji jeho hlavní znaky, původ, důvody jeho popularity. V následujících kapitolách se věnuji výše zmíněným oblastem, a to na příkladu RS VyVolení 2, kterou odvysílala Prima TV v roce 2006. V kapitole RS z hlediska sociolingvistiky se zabývám jednak diváky těchto pořadů, jednak jejich účastníky. V kapitole týkající se pragmatických aspektů komunikace v RS ukazuji, že v RS VyVolení 2 můžeme nalézt různé typy verbální i neverbální komunikace, a dále analyzuji několik dialogů vedených účastníky této soutěže. V závěrečné kapitole se věnuji manipulativní komunikaci, která je ve VyVolených 2 trojí: mezi televizí a diváky, mezi štábem a soutěžícími a mezi soutěžícími navzájem. V závěru shrnuji hlavní poznatky ze své práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)In my diploma thesis, I examined reality show from various points of view. /\s an example, I chose reality show called VyVoleni 2, which had been broadcasted by Prima TV in 2006. After processing of the topic, I have drawn following conclusions. In the first chapter of my thesis, I specified the main features of reality show: Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)