Original title:
Reality schow jako forma komunikace
Translated title:
Reality show as the form of communication
Authors:
Flídrová, Michaela ; Janovec, Ladislav (advisor) ; Holanová, Radka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám fenoménem reality show z hlediska komunikačního. Zaměřuji se zejména na tři hlavní oblasti: sociolingvistiku, pragmatiku a manipulaci. V úvodních dvou kapitolách charakterizuji reality show jako typ pořadu - vymezuji jeho hlavní znaky, původ, důvody jeho popularity. V následujících kapitolách se věnuji výše zmíněným oblastem, a to na příkladu RS VyVolení 2, kterou odvysílala Prima TV v roce 2006. V kapitole RS z hlediska sociolingvistiky se zabývám jednak diváky těchto pořadů, jednak jejich účastníky. V kapitole týkající se pragmatických aspektů komunikace v RS ukazuji, že v RS VyVolení 2 můžeme nalézt různé typy verbální i neverbální komunikace, a dále analyzuji několik dialogů vedených účastníky této soutěže. V závěrečné kapitole se věnuji manipulativní komunikaci, která je ve VyVolených 2 trojí: mezi televizí a diváky, mezi štábem a soutěžícími a mezi soutěžícími navzájem. V závěru shrnuji hlavní poznatky ze své práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)In my diploma thesis, I examined reality show from various points of view. /\s an example, I chose reality show called VyVoleni 2, which had been broadcasted by Prima TV in 2006. After processing of the topic, I have drawn following conclusions. In the first chapter of my thesis, I specified the main features of reality show: Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/12089