Název:
Možnosti uplatnění canisterapie v práci s dětmi předškolního věku se specifickými potřebami
Překlad názvu:
Possibilities of implementation of canistherapy into working with preschool-age children with special needs
Autoři:
Hovorková, Jiřina ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Canistcrapie může být chápána jako jedna z pomocných metod psychoterapie nebo aktivizacc za pomoci týmu - pes, člověk. Ačkoli zatím není uznána jako legitimní terapie, je praktikována stále častěji díky dobrovolníkům z řad odborníků ale i z laické veřejnosti. Obsahem teto práce je přiblížení vývoje soužití člověka a psa, seznamuje se začleněním zvířat do terapie. Upozorňuje na význam zvířat pro zdraví člověka - zejména s důrazem na zdravý psychický vývoj dětí. Dále se věnuje přiblížení pojmů souvisejících se zooterapií a canisterapií, možnostem jejího využití a jejím technikám. Obsáhlejší část je věnována školícímu procesu canisterapeutického týmu. V praktické části jc zaznamenán průběh tří canisterapeutických lekcí ve speciálních mateřských školách. Jsou zde stanoveny zásady práce v canisterapeutickém přístupu. Závěrečné shrnutí obsahuje doporučení pro canisterapcutickou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Canistherapy may be considered one of complementary methods of psychotherapy or aktiviti with the help of a dog human team. Although it is not yet acknowledged as a legitimate therapy, it is being practiccd more often thanks to specialist, as well as non-specialist volunteers. The thesis describes the development of coexistence of humans and dogs and introduces integration of animals into therapy. It draws attention to the importance of animals for human health - focusing on healthy Psychological development of children. Further, the thesis offers closer look at concepts related to animal-assisted therapy and canistherapy, with the possibilities of their use and its techniques. An extensive part of the thesis is devoted to training process of a canistherapeutical team. Practical section offers a record of three canistherapeutic IccUires at special kindergartens. It states the Principles of work with the canistherapeutical approach. Concluding summary includes recommendations for the canistherapeutical work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)