Original title:
Asertivita jako prostředek zvládání stresu v učitelském povolání
Translated title:
Asertivity as a means of coping with stress in the teaching profession
Authors:
Marková, Petra ; Pelikán, Jiří (referee) ; Koťa, Jaroslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o sociálních i individuálních kontextech problematiky zátěže a stresu v rámci učitelského povolání. Nahlíží na teoretické možnosti asertivity, jako jedné ze sociálních dovedností učitele, při zvládání obtížných situací, pramenících z neadekvátního sebepojetí a sebehodnocení učitele či komplikovaných vztahů mezi subjekty v rámci pedagogické interakce.Diploma thesis deals with the social and individual contexts of burden and stress problems in the teaching profession. It views the theoretical opportunities by means of assertiveness as one of the teachers' social skills, in managing difficult situations arising from an inadequate self-understanding and teachers' self-assessment or the complex relations among entities in the teaching interaction.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21367