Název: Pojetí učiva české syntaxe v učebnicích českého jazyka druhých a třetích ročnícíků ZŠ
Překlad názvu: Theories of Czech Syntax in Textbooks for Czech Courses in the Second and Third Grades
Autoři: Procházková, Klára ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Pišlová, Simona (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2006
Jazyk: cze
Abstrakt: Ve své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/2829

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-268162


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-21, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet