Original title: Pojetí učiva české syntaxe v učebnicích českého jazyka druhých a třetích ročnícíků ZŠ
Translated title: Theories of Czech Syntax in Textbooks for Czech Courses in the Second and Third Grades
Authors: Procházková, Klára ; Janovec, Ladislav (advisor) ; Pišlová, Simona (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Ve své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/2829

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-268162


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-21, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share