Název:
Návrh železničního trámového mostu
Překlad názvu:
Design of a railway beam bridge
Autoři:
Jedlička, Martin ; Panáček, Josef (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
V této bakalářské práci je úkolem vypracovat návrh řešení betonového jednokolejného železničního mostu. Varianty se bude soustředit na návrh trámového mostu. S ohledem na vypracovaná předběžná řešení bude vybrána jedna varianta, která bude zpracována podrobně v následujících fázích. Návrh výpočtového modelu a dimenzí mostu. Následně bude vypracována železobetonová a předpjatá varianta. Tyto varianty budou porovnány a zhodnoceny. Z tohoto hodnocení bude vybrána varianta, která je efektivnější, a bude k ní zpracována výkresová dokumentace. Most bude situován poblíž města Velké Pavlovice na Jižní Moravě. Jedná se zde o jednokolejnou trať číslo 255 z Hodonína do Zaječího přes říčku Trkmanka. Výpočet vnitřních sil je proveden v programu SCIA 2012 v souladu s normami ČSN EN.
The aim of this bachelor thesis is to design a monorail concrete bridge. Focus will be put to design several preliminary versions of a girder bridge. There will be chosen one variant which will be examined more. I will make an assessment and comparison of this variant from concrete and prestressed concrete. As a result of this assessment I will choose the variant which is more convenient and make drawings documentation. The bridge is situated nearby city of Velké Pavlovice in the South Moravia. The rail is a monorail number 255 from Hodonín to Zaječí. The bridge goes over the Trkmanka brook. Calculation of inner forces is made in SCIA Engineer 2012 program. Design is made according EC standarts.
Klíčová slova:
beton; dimenzování; návrh; předpjatý beton; statický výpočet; trámový most; vizualizace; výkresová dokumentace; železniční; concrete; design; dimensioning; drawings; girder bridge; prestressed concrete; railway; static assessment; visualization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/28891