Original title:
Role sociálních médií v marketingové komunikaci
Translated title:
Social media and marketing communication
Authors:
Novotný, Ondřej ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Bartošová, Gabriela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem práce je popsat roli sociálních médií v marketingové komunikaci, primárně na síti Facebook a na hlubším příkladu tří dekorativně kosmetických značek v ČR. Jde o způsob využití platformy a z něj plynoucí přínosy. Cílem je též přinést celistvou představu o tomto využití, proto dojde i k analýze brandu z jiného odvětví a s odlišnou strategií. V závěru práce je důležité shrnutí poznatků a doporučení přímo pro rozebrané subjekty. Metody užité v praktické části jsou analýza a interview. Práce není zamýšlena ani provedena jako návod krok za krokem, nýbrž jako demonstrace užití vhodná pro pozdější inspiraci. Závěry jdou ruku v ruce s názory odlišných autorů prezentovaných v teoretické části. Sociální sítě jsou koncipovány primárně jako nástroj k budování image značky, budování komunity a sbírání zpětné vazby, nikoli jako nástroj prodeje.The main goal of the thesis is to discover the role of social media on marketing communication using three Czech decorative cosmetics brands via the social network, Facebook. The objective of this study is to understand the benefits of social media on marketing purposes as well as communication between brands by these social media sites, which also includes analysis of brands and their independent strategies. Furthermore this study presents conclusions along with key recommendations for the analyzed subjects. Methods used were interviews and analysis. This thesis was not conducted to provide step-by-step instructions. It was conceived as a demonstration for usage suitable for inspiration. The conclusion goes hand in hand with various authors' opinions presented in the theoretical section. Social networks are tools of brand building, strengthening the community of customers and collecting feedback.
Keywords:
Branding; Facebook; Marketing communication; Online marketing; Social media; Branding; Facebook; Marketingová komunikace; Online marketing; Sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41671