Název:
Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Překlad názvu:
Learning by torture or learning by play? A comparison of satisfaction with school and mathematics from the perspective of international testing programs
Autoři:
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Edice: Krátká studie IDEA, svazek: 5/2014
Abstrakt: [cze][eng] Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).The international survey PISA 2012, which focused on 15-year-old students in OECD countries and many others, showed that almost 80% of students feel happy at school. Among the 64 participating countries, those with the highest proportion of contented students were Indonesia, Albania and Peru (96%, 94% and 94%). However, the countries with the lowest share of such students were South Korea, the Czech Republic and Slovakia (60%, 63% and 64%).
Klíčová slova:
learning; mathematics; popularity of school Číslo projektu: GBP402/12/G130 (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR