Original title:
Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Translated title:
Learning by torture or learning by play? A comparison of satisfaction with school and mathematics from the perspective of international testing programs
Authors:
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel Document type: Research reports
Year:
2014
Language:
cze Series:
Krátká studie IDEA, volume: 5/2014 Abstract:
[cze][eng] Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).The international survey PISA 2012, which focused on 15-year-old students in OECD countries and many others, showed that almost 80% of students feel happy at school. Among the 64 participating countries, those with the highest proportion of contented students were Indonesia, Albania and Peru (96%, 94% and 94%). However, the countries with the lowest share of such students were South Korea, the Czech Republic and Slovakia (60%, 63% and 64%).
Keywords:
learning; mathematics; popularity of school Project no.: GBP402/12/G130 (CEP) Funding provider: GA ČR