Original title:
3D modelování v Blenderu
Translated title:
3D modelling in Blender
Authors:
Matiášek, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Pour, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je vytvoření ucelené příručky k programu Blender, která provede začínajícího uživatele procesem modelování. Blender je animační a vizualizační svobodný software určený k práci s 3D grafikou, který najde své uplatnění v televizním průmyslu, herním průmyslu, filmu či reklamně. V úvodu tato práce zmiňuje jeho výhody, nevýhody i obdobné produkty dostupné na světovém trhu. Zbytek práce se již věnuje tvorbě 3D modelu a popisuje postupy modelování, texturování, osvětlení a renderování scén.The goal of this work is to create a comprehensive manual for program Blender. The work will guide a beginner user through the process of modelling. Blender is a free software used for creating animations and 3D visualizations which can then be used in the television industry, game industry, movies or commercials. This work in it's introduction mentions benefits and disadvantages of this product and lists similar products available worldwide. The rest of the work is dedicated to creating 3D models and describes scene modelling, texturing, lighting and rendering practices.
Keywords:
3D graphics; Blender; lighting; modelling; rendering; texturing; 3D grafika; Blender; modelování; osvětlení; renderování; texturování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14672