Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,999 záznamů.  začátekpředchozí8990 - 8999  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Otázka vstupu Turecka do Evropské unie
Hartová, Michala ; Urban, Luděk (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou vstupu Turecka do Evropské unie ze tří základních hledisek. Za prvé je kontext tureckého vstupu porovnán s posledním rozšířením Evropské unie o deset nových členských zemí v květnu 2004. Popsány jsou nejdůležitější odlišnosti a možné důsledky, které z těchto odlišností pro Turecko a Evropskou unii plynou. Politické aspekty tureckého vstupu jsou druhým hlediskem, podle kterého je tato problematika v diplomové práci posuzována. Jedná se především o politická kodaňská kritéria a nejdůležitější politické oblasti, které by eventuelně mohly cestu Turecka do Unie zkomplikovat. Posledním aspektem hodnocení tureckého vstupu jsou ekonomické ukazatele a ekonomická kodaňská kritéria. V této části je nejprve stručně popsán ekonomický vývoj turecké ekonomiky v posledním desetiletí a uvedeny jsou také hlavní ekonomické problémy, kterým turecká ekonomika v současnosti čelí. Podrobněji je analyzována celní unie Turecka s Evropskou unií, převážně z toho důvodu, že tato forma integrace v současné fázi představuje základní kámen tureckých vztahů s Evropskou unií. Poslední částí páté kapitoly je zhodnocení regionálních rozdílů v Turecku a identifikace možných důsledků pro evropskou regionální politiku. Cílem diplomové práce je posoudit připravenost Turecka na možný vstup do Evropské unie a...

Franchising jako forma vstupu na trh
Volkhina, Margarita ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Svou práci jsem rozdělila na část teoretickou a aplikační. Teoretickou část jsem věnovala franchisingu obecně. Seznámila jsem s jeho historií, popsala jsem základní charakteristické znaky a druhy franchisingu, rozebrala jsem jeho přednosti a nedostatky. Současně s tím jsem se zaměřila na franchising jako na metodu řízení podniku, která zahrnuje způsoby získávání vhodných franchisantů, vypracování franchisové smlouvy a manuálu. V aplikační časti jsem zhodnotila vstup na trh pod značkou McDonald's. Na začátku jsem se zmínila o výhodách franchisingu jak pro franchisanta, tak i pro franchisora. Pak jsem se zaměřila na výběrové řízení franchisantů, jejich školení a provozní podporu. Dalším krokem bylo popsání klíčových marketingových směrů McDonald's a strategie vůči cílovým skupinám. Pomocí SWOT analýzy jsem se pokusila rozebrat silné a slabé stránky společnosti McDonald's, příležitosti a hrozby pro podnik, který se rozhodl začít podnikat pod touto značkou.

Vstup dítěte do mateřské školy
ČARKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá vstupem dítěte do mateřské školy a možnými adaptačními problémy. Teoretická část je zaměřena na dítě zahajující docházku do mateřské školy, mapuje různé druhy mateřských škol u nás, ukazuje, jak probíhá adaptace dítěte na mateřskou školu a upozorňuje na nejčastější problémy, které při ní mohou nastat. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, na jehož základě upozorňuje na možná úskalí adaptačního procesu dětí vstupujících do mateřské školy. Ten je hodnocen z pohledu rodičů, předškolních pedagogů i dětí.

Turecko a EU - podstatné otázky vstupu Turecka do Evropské unie
Letáčková, Tereza ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Studničná, lenka (oponent)
Je Turecko připravené na vstup do Evropské unie? Je Evropská unie připravená na Turecko? Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání postojů, které hovoří pro i proti vstupu Turecka do Evropské unie. Charakterizuje a rozebírá základní výhrady široké veřejnosti; názory jak zastánců, tak i odpůrců a má napomoci utvořit si vlastní názor na danou problematiku. Cílem je analyzovat zdroje problémů a stanoviska jednotlivých stran к těmto problémům a poskytnout tak čtenáři podklad pro vlastní rozhodování. V závěru se pokusím shrnout současné postavení Turecka a zamyslet se nad smyslem jeho vstupu do Evropské unie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První se zaměřuje na podání přehledu o vývoji vztahů Turecka a EU od jejich prvopočátků až po současnost. Snaží se nastínit úsilí Turecka na cestě "do Evropy" a postoje evropských institucí к tomuto snažení. Turecko se přibližuje západní kultuře již celé století. Po 2. světové válce se stalo součástí západních bezpečnostních struktur a s EHS začalo spolupracovat v roce 1959. Velká část je věnována poslednímu desetiletí, během něhož se Turecko stalo kandidátskou zemí a cesta к plnému členství se otevřela. Ve druhé kapitole spočívá těžiště mé práce. Kapitola detailně rozebírá překážky, které musí řešit jednak EU, jednak Turecko, aby vstup mohl probíhat co nejhladčeji. V...

Marketingová strategie SOMA pro vstup na nové trhy
Mikula, Vojtěch ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Blaško, Petr (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza odvětví a vytvoření marketingové strategie pro vstup na rumunský polygrafický trh. Teoretická část práce se zabývá tématem obecně, praktická část přináší autorův návrh řešení.

Imperfect competition on the market of television broadcasters SR and CR
Bodnár, Maroš ; Jemelka, Ivan (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Nedokonalá konkurence a především její oligopolní forma, se na trzích stala velmi rozšířenou. V určitém smyslu se dá říct, že její vznik je výsledkem státní regulace v různých odvětvích národního hospodářství. Smyslem této práce je analyzovat a porovnat trh televizních stanic v SR a ČR a zhodnotit jejich vzájemné působení v příslušných ekonomikách, které vede k vytvoření konkrétních situací na trhu. Poukazuje taky na příležitosti, které by mohli nové TV společnosti využít na vstup do tohle odvetví. Moc důležitá pro tenhle sektor sa stane liberalizace, která sebou přinese výhody z konkurence a víc zákazníkú na trh. Z časti vysvětluje perspektívy digitálního vysílání, kterého zavedení právě ve všech Europských krajinách prebíhá.

Aplikace pro srovnávání cen produktů
Varadinek, Jakub ; Burget, Radek (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem aplikace pro automatické srovnávání cen zboží. Aplikace funguje na principu, kdy uživatel zadá vstup v podobě seznamu produktů a výstupem je seznam nabídek sledovaných prodejců pro všechny zadané produkty. Uživateli je dána možnost vytvořit si individuální nastavení pro jednotlivé webové stránky prodejců nebo využít vyhledávání na již existujících agregátorech cenových nabídek. Cílová skupina uživatelů jsou prodejci, distributoři a výrobci, kteří využijí získaná data pro sledování konkurence a vývoje cen na trhu.

Analýza možností vstupu na nový trh
Lacina, Tomáš ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje analýze makroprostředí keňského trhu. Cílem práce je zjistit, zda makroprostředí keňského trhu umožňuje vstup pro podnik vyrábějící kondomy na sledovaný trh. Mimo to jsou v práci uvedeny bariéry omezující vstup i to, jaký vliv mají bariéry na potencionální vstup. Práce využívá PESTEL analýzu pro identifikaci klíčových faktorů určujících charakteristiku trhu. Pomocí PESTEL analýzy lze určit bariéry vstupu na keňský trh. Na výstup PESTEL analýzy je aplikována metoda DEMATEL, která byla použita za účelem kvantifikovat výstup PESTEL analýzy. Použití metody DEMATEL umožnilo určit vliv jednotlivých faktorů PESTEL analýzy. Díky využití metody DEMATEL práce určuje faktory politické, ekonomické a sociální, jako silné faktory, kterým je potřeba věnovat hlavní pozornost a které mohou představovat největší bariery pro vstup. Zároveň určuje faktory politické, sociální a legislativní jako faktory ovlivňující, nikoli ovlivňované. Výsledky této práce poskytují informace o makroprostředí keňského trhu pro libovolný podnik produkující kondomy.

Briú: A Coffee Roasting Startup
Beck, Maximilian ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Nussbaumer, Rebecca (oponent)
Cílem této studie je prozkoumat německý trh s kávou vzhledem k jeho vhodnosti pro vstup startupu Company Briu. Firma vykazuje neustálý růst již od jejího založení. Tento čilský sturtup zaměřený na kávu vyhledává příležitosti pro vstup na evropský trh. Firma preferuje německý trh. Proto se tato práce zaměřuje právě na německý trh a výzkum se snaží odhalit vhodnost tohoto trhu pro expanzi startupu. Následující klíčové oblasti jsou hodnoceny při rozhodování, zda má podnik vstoupit na trh nebo ne: 1. Poptávka po kvalitní kávě v Německu 2. Logistický řetězec produktu 3. Vládní podpora startupů v Německu 4. Potenciál německého trhu s kávou 5. Právní a regulační rámec v Německu 6. Německý zákazník 7. Atraktivita trhu 8. Snadnost vstupu 9. Výběr partnerů V rámci této studie bylo realizováno devět rozhovorů se startrupy zaměřující se na kávu. Všechny firmy dotazované prostřednictvím telefonu jsou z Německa. Výsledky naznačují, že v Německu je dostatečná poptávka po kvalitní kávě, aby byl vstup startupu na trh úspěšný. Legální a finanční aspekt podpory startupů v Německu podporují rozhodnutí podniku vstoupit na Německý trh.

Strategický význam Srbska pro Evropskou unii
Janković, Vukica ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent) ; Němcová, Ingeborg (oponent) ; Kazanský, Rastislav (oponent)
Disertační práce podává analýzu srbské ekonomiky v rámci mezinárodních vztahů mezi Evropskou unií (EU) a zeměmi západního Balkánu. Výchozí základy výzkumu představují předpoklady, že EU a Srbsko, jako neoddělitelná součást balkánské oblasti, mají zájmy o partnerství a spolupráci. Pomocí metody pořadí, a to na základě dosažení největšího obratu v posledních šesti letech, byly vyčleněny následující aspekty: obchod, přímé zahraniční investice (PZI) a energetika. V disertační práci byl gravitační model používán pro analýzu směrů obchodních toků a energetiky. Byl vypracován model obchodního dovozu a vývozu mezi Srbskem a zeměmi EU 28 a zeměmi západního Balkánu, jakož i modely dovozu a vývozu energetických zdrojů mezi Srbskem a zeměmi EU 28 a zeměmi západního Balkánu, s cílem vyhodnotit potenciální obchodní výměny a výměny energetických zdrojů. V disertační práci byla použita metoda linie a extrapolace trendu PZI kvůli stanovování stupně přítomnosti PZI v Srbsku a jejich projekce, které mohou být ukazateli investičního klimatu v Srbsku. Lze konstatovat, že Srbsko má strategický význam jako kandidát na členství v EU z důvodu svého regionálního významu. Vstup zemí západního Balkánu do EU by se neměl odehrát bez přidružení Srbska, neboť Srbsko zaujímá v region poměrně významnou roli vyplývající z ekonomických, historických, kulturních, infrastrukturálních a geopolitických vztahů se zeměmi regionu, z nichž mnohé jsou již členy EU.