Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,073 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 


Mnohoúrovňové modelování geomateriálů a iterační řešiče
Blaheta, Radim ; Byczanski, Petr ; Harasim, Petr
Znalost mikrostruktury v kombinaci se znalostí vlastností složek a matematickým modelováním mohou být použity pro zkoumání vlastností geomateriálů v aplikačním měřítku. V článku se studuje řešení problémů s jak deterministickou znalostí mikrostruktury, odvozenou z RTG CT tomografie, a stochasticky určenou mikrostrukturou. Stochastická generace je také využita pro systematické studium robustnosti iterativních řešičů, zejména pokud jde o Schwarzovy metody pro PDR úlohy diskretizované smíšenou metodou konečných prvků.

Vliv excentricity na radiální síly v asynchronním motoru
Formánek, Jakub ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je seznámit se s vlivy excentricity na radiální síly působící v asynchronním motoru. Vzhledem k tomu, ţe tento typ motorů patří k nejčastěji pouţívaným a nejvíce rozšířeným strojům vůbec, je vhodné zjišťovat velikost těchto sil a posuzovat jejich vliv na celkový provoz stroje. V této práci je zjišťování radiálních sil prováděno pomocí počítačové simulace v programu ANSYS Maxwell, za pomocí konečněprvkových modelů vytvořených v modulu Rmxprt. Tyto modely jsou vytvořeny na základě několika reálných asynchronních strojů s definovanými velikostmi excentricit. V poslední části je pak provedeno měření výchylek pomocí vibrometru na reálném stroji.

Modelování profilů rychlosti větru naměřených sodarem v komplexním terénu
Hošek, Jiří
Sodarová měření byla prováděna na vhodných lokalitách Krušných a Orlických hor v letech 2000 a 2003 v široké škále synoptických situací. Krušné hory představují nejvhodnější oblast ke stavbě větrných elektráren. Zobecnění získaných profilů rychlosti větru může pomoci zlepšit přesnost numerických modelů v takových výškách nad povrchem, které jsou významné pro stavbu větrných elektráren. Ve druhé části práce jsou v obou oblastech počítána pole rychlosti větru pro termíny získaných vertikálních profilů. Použity byly nehydrostatické mezoměřítkové modely KAMM a PIAP. Inicializace modelů byla provedena rychlostí a směrem geostrofického proudění a teplotním zvrstvením.

Teplotní profil výkonového spínacího přístroje nízkého napětí pro různé provozní stavy
Mejzlík, Tomáš ; Valenta, Jiří (oponent) ; Dostál, Lukáš (vedoucí práce)
Teplo generované v jističi může být odvedeno dvěma způsoby: Přes kovové časti proudové dráhy do vodičů mimo jistič. Přes plastové a vzduchové části šasi. Přesnost tepelné simulace pak závisí na přesnosti namodelování jednotlivých součástek a zároveň na volbě materiálů s odpovídajícími tepelnými a elektrickými vlastnostmi. Elektrický jistič obsahuje několik zdrojů tepla, které způsobují zvyšování teploty nad úroveň okolního prostředí. Těmito zdroji jsou: 1) Joulovy ztráty proudové dráhy jističe. 2) Tepelné ztráty na bimetalu, který je použit pro tepelnou spoušť. 3) Rezistivita kontaktů. Tato práce se zabývá statickými stavy tepelné analýzy, proto zde není zahrnut přechodný zdroj tepla při vypínání a zapínání. Elektrické jistící přístroje jsou neustále vyráběny v menších a menších provedeních, jejich nároky na elektrické vlastnosti se však úměrně s velikostí nezmenšují. Z toho plyne, že teplo na jednotku obsahu je větší, což činní analýzu tepelného chování přístroje jednou z nejdůležitějších činností při vývoji.

Implementace metody BDDC založená na forntálním a multifrontálním řešiči
Šístek, Jakub ; Novotný, Jaroslav ; Burda, Pavel ; Čertíková, Marta
Je prezentována paralelní implementace metody BDDC, která je založena na frontálním řešiči pro subdoménové problémy. Hrubý problém je řešen multifrontálním algoritmem. Jsou zahrnuty výsledky pro průmyslový problém kola důlního výtahu.

Výpočet tepelného pole rozvaděče UniGear 500R
Mokrý, Lukáš ; ABB, Drahomír Tůma, (oponent) ; Dohnal, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé práce je představení vysokonapěťového rozváděče typu UniGear 500R, spadajícího do rodiny rozváděčů UniGear. U pole typu 500R se zaměřím na problematiku oteplování jeho částí během provozu. Maximální hodnoty oteplení jsou dány normou a pro garanci bezpečného a spolehlivého provozu nesmí být překročeny, proto jsou oteplovací zkoušky nezbytným procesem při vývoji rozváděčů. Výpočet bude probíhat dvěma způsoby, a to klasickým výpočtem jednořadé tepelné sítě a numerickou simulací v programu Solidworks flow simulation. Kromě teoretického popisu rozváděče bude uveden i model, se kterým se bude pracovat a dále podstata obou metod, díky nimž lze výpočty a simulace realizovat. Posledním bodem bude měření daného typu rozváděče a tím pádem získání reálných dat. Cílem práce je pak porovnat měřené výsledky s výpočty a určit zda je možné simulovat zkoušky s odpovídající hodnotou a v některých případech tak nahradit reálnou zkoušku ve zkušebně, která stojí řádově desítky tisíc korun a spousty hodin příprav a měření. Práce je řešena v součinnosti s jednotkou EJF společnosti ABB s.r.o., jíž jsem zaměstnanec. Problematika tohoto typu je v této firmě neustále aktuální vzhledem k nepřetržitému vývoji a zlepšování jejich produktů. Práce tedy může být přínosem do této oblasti. Z ABB budou poskytnuty všechny potřebné materiály, především technické katalogy, 3D model pro výpočet a konečné hodnoty z měření. Fakulta vypracování mé práce podpoří především konzultacemi a návrhem provedení výpočtů. V závěru práce bude provedeno výsledné porovnání a zhodnocení dosažených výsledků.

Studie pasivního chlazení kabiny osobního automobilu
Viščor, Petr ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku využití způsobů pasivního chlazení v kabině osobního automobilu. V teoretické části jsou popsány základní principy a mechanizmy přenosu tepla a je zde pojednáno o kvalitě prostředí v kabinách vozidel a to zejména z hlediska tepelné pohody a čistoty vzduchu. Dále je popsána problematika větrání a klimatizace kabin automobilů, posléze jsou rozebrány možné metody pasivního chlazení. Pojmem pasivní chlazení je myšleno snížení teploty interiéru vozu bez nutnosti dotace energií z autobaterie, nebo z paliva. Součástí práce jsou také numerické simulace vytipovaných metod pasivního chlazení pomocí programu THESEUS-FE 3.0. Simulace byly provedeny na modelu automobilu Volkswagen Polo, s cílem ověřit funkčnost jednotlivých metod pasivního chlazení.

Simulace provozu nemocničního oddělení
Olejár, Filip ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením reálné situace, která nastala v Nemocnici Na Františku v Praze. Problematika je řešena pomocí počítačové simulace v simulačním programu SIMUL8. V úvodu díla jsou uvedena teoretická východiska, na základě kterých byla zpracována hlavní, praktická část. Předmětem práce je simulace provozu ambulantního oddělení zdravotnického zařízení. Na základě rozhodnutí vedení nemocnice má být systém obsluhy pacientů na tomto oddělení v budoucnu reorganizován. Pro jednotlivé způsoby obsluhy jsou vytvořeny simulační modely jak pro všední tak také víkendový provoz. Vytvořené simulační modely a výstupy z nich jsou v závěru porovnány a dále mají sloužit jako podklady pro rozhodnutí o reorganizaci. Vytvořením doporučení pro management organizace byl splněn cíl práce.

Simulace optické soustavy depozičního monitoru
Doleček, Roman ; Pintr, Pavel ; Václavík, Jan
Zpráva popisuje výsledek modelování stávajícího vysílací a přijímací optické soustavy systému pro monitorování procesu vakuové depozice. Výsledek je diskutován s pozorovanými vlastnostmi systému, zejména chování pro různé vlnové délky a optická propustnost. Na základě analýzy je provedena matematická optimalizace nastavení komponent systému s cílem zlepšení výkonu a robustnosti.