Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,203 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 

Rámcové vzdělávací programy a výuka fyziky na ZŠ
JANŮ, Jana
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena všeobecně na inovaci školských systémů a vzdělávací systém ve vybraných zemích Evropy. Druhá na teoretické zpracování Rámcového vzdělávacího programu a reakce na něj od žáků i učitelů. Třetí část obsahuje rozpracování RVP pro konkrétní školu {--} ŠVP. Kde je základní charakteristika školy, charakteristika vyučovacího předmětu fyzika, návrh učebních osnov fyziky pro 6. {--} 9. ročník a na ukázku rozpracované konkrétní téma s požadavky RVP.

Možnosti využití aktuální literární výchovy na 1. stupni ZŠ
GREGOROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na výzkum mimoškolních činností žáků 4. a 5. ročníků ZŠ, které souvisí s aktuální literární výchovou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá literární výchovou, jejím začlenění do Rámcového vzdělávacího programu a také se věnuje čtenářství na 1. stupni ZŠ. Začleněny jsou i metody, formy práce, učební a didaktické pomůcky a učitelova příprava na hodiny literární výchovy. Hlavním cílem výzkumu je zjistit postoj a vztah žáků k aktuální literární výchově a zaznamenat jejich zájem o mimoškolní činnosti. Dále jsou zmíněny konkrétní přístupy učitelů ZŠ a možnosti využití aktuální výchovy v praxi.

Výzkum období popelnicových polí v Čechách – současný stav a perspektivy
Jiráň, Luboš
Výzkum období popelnicových polí v Čechách určitým způsobem retarduje, je třeba zlepšit výchovu a zvýšit počet specialistů a zapojit se do mezinárodních projektů.

Efektivní využití telekomunikačního výukového prostředí
Buchta, Marek ; Polívka, Michal (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo efektivní využití telekomunikačního výukového prostředí. Základním cílem mojí práce bylo seznámit se se softwarovou i hardwarovou verzí telekomunikačního výukového prostředí TIMS od firmy Emona Instruments a navrhnout efektivního využití tohoto výukového prostředí v laboratořích předmětu Přístupové a transportní sítě. Byly vybrány tři úlohy vhodné pro uvažované laboratoře. Tyto úlohy byly navrženy a následně zrealizovány. Jednotlivé úlohy obsahují podrobný teoretický úvod k problematice dané úlohy, zadání úlohy, blokové schémata jednotlivých úloh pro názornost a pochopení daného měření a podrobné pokyny k měření. Dále byly všechny úlohy zrealizovány, odměřeny a byly k jednotlivým úlohám vytvořeny vzorové protokoly. Jako první byla zrealizována úloha PCM kódování a dekódování. V této úloze se jedná o seznámení studentů s kódováním a dekódováním u pulzně kódové modulace, jejími výhodami i nedostatky pro získání kvalitního přenosu. U druhé úlohy je cílem seznámit studenty s kvadraturní amplitudovou modulací a s fázovou digitální modulací. U poslední úlohy je cílem seznámit studenty s přenosem dat přes telefonní pásmo a faktory tento přenos ovlivňující.

Manipulace v pedagogické interakci - Učitel jako oběť manipulace
Harder, Petra ; Valenta, Josef (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Převážná část laické veřejnosti má o profesi učitele velmi zkreslené představy a navíc vykazuje tendenci dávat učitelům vinu i za problémy, které přesahují rámec jejich kompetencí. I přes skutečnost, že pedagogickou interakci ovlivňuje celá řada různých faktorů a že se nikdy nejedná o jednosměrný proces, si veřejnost stále častěji odmítá připustit jakoukoliv spoluzodpovědnost při výchově a vzdělávání další generace. Namísto podání pomocné ruky bývá činnost snad každého učitele ve značné míře znesnadňována, ne-li přímo mařena zásahy mnoha vnějších i vnitřních činitelů, což se velmi negativním způsobem odráží v celém systému našeho školství. Pokud si společnost nezačne uvědomovat důležitost a náročnost učitelské profese a nezajistí všem pedagogům lepší podmínky pro jejich práci, nebudou obětí nepříliš uspokojivého stavu našeho školství pouze samotní pedagogové, nýbrž všechny zúčastněné strany, které do pedagogických interakcí vstupují.

Tvorba videotutoriálů pro výuku na VŠE
Zeman, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kupec, Michael (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s novými možnostmi výuky za pomocí informačních technologií a jejich názornou aplikaci při tvorbě výukových materiálů. Hlavním výstupem této bakalářské práce jsou videotutoriály, které slouží k podpoře výuky předmětu 4IT110 Užití MS Excelu v podnikové praxi na Vysoké škole ekonomické v Praze, ale užitečné mohou být také studentům dalších oborů. Tvorba tutoriálů je v mé práci řešena od samotného počátku, a to stanovením metodiky, vytvořením vzorových příkladů až po následné testování tutoriálů studenty a optimalizací videí dle jejich reakcí a připomínek.

Vliv komunitárního programu Grundtvig na fungování institucí dalšího vzdělávání dospělých v ČR a na jimi poskytované služby
Těžká, Štěpána ; Pělucha, Martin (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Diplomová práce vyhodnocuje dopady programu Grundtvig na české instituce dalšího vzdělávání ve střednědobém horizontu. V první části je představen koncept dalšího vzdělávání jako měkkého faktoru regionálního rozvoje a je prezentována použitá výzkumná metoda. V další části jsou představeny české a evropské strategie celoživotního učení a program Grundtvig je zasazen do širšího rámce komunitárních programů a Programu celoživotního učení. V hlavní části práce je prezentována analýza využívání programu Grundtvig mezi českými institucemi a dopady na ně zjištěné za pomoci dotazníkového šetření mezi podpořenými institucemi. Práce identifikovala hlavní dopady na organizace v oblasti přenosu zkušeností ze zahraničí, naopak v oblasti navazování kontaktů a tvorby inovativních výstupů jsou identifikované dopady minimální.

Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.


Interaktivní tabule ve výuce fyziky na druhém stupni ZŠ
DRN, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá podporou výuky v hodinách fyziky na 2. stupni základní školy pomocí využívání interaktivní tabule. Zaměřuje se na metodu a formu začlenění této pomůcky do vyučování. Dále na evaluaci již vytvořených výukových materiálů pro tuto pomůcku, které jsou k dispozici na internetových portálech zabývajícími se touto problematikou a na ty výukové materiály, které používají samotní pedagogové. Tato práce je podpořená výzkumem provedeným na vybraných základních školách jihočeského regionu. Práci doplňují videa se vzorovou výukou hodiny fyziky, kde je tato technologie využívána a vlastní digitální výukové materiály.