Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,561 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 


Význam mokřadů pro ovlivnění vodní bilance krajiny
Pokorný, J. ; Lhotský, R.
Mokřad je sezonně nebo trvale mělce zatopená či podmáčená plocha, kde se vytváří podmínky k rozvoji rostlin přizpůsobených životu ve vodě. Uvádí se i další definice mokředů. Stručne je vysvětlena retence vody v mokřadech, půdě, v rostlinách a úloha mokřadních rostlin v koloběhu vody a při disipaci sluneční energie v krajině. Je předložen jak příklad dlouhodobého monitoringu retence vody v rašeliništi, tak příklad fingování mokřadů při extrémní povodni. Zmíněna je též úloha a využívání mokřadů při obnově krajiny.

Kryptografická schémata používající diskrétní logaritmus
Kadlček, Tomáš ; Holub, Štěpán (vedoucí práce) ; Růžička, Pavel (oponent)
V práci se snažíme podat ucelený přehled o problematice diskrétního logaritmu, zejména nových variant vyskytujících se v literatuře od roku 2001, založených na práci s eliptickými křivkami a Weilovým nebo Tateovým párováním. Podáváme přehled těchto nových problémů včetně redukcí mezi nimi. Uvádíme také vybraná schémata založená na těchto problémech, která jsou něčím vyjímečná - ať už tím, že v nich byl daný problém představen, nebo tím, že mají velmi praktické parametry, nebo tím, že měli jako první formálně dokázanou bezpečnost. V práci také podáváme přesné definice týkajících se pojmů, které jsou v literatuře opomíjeny a počítá se s tím, že si čtenář hodně souvislostí domyslí sám.

Multikulturní výchova jako (filosofický) problém
Morvayová, Petra ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Disertační práce pojednává o antinomiích definice a praxe tzv. multikulturní výchovy a o jejích východiscích a z nich vyplývajících paradoxech, které destabilizují její koncept a zpochybňují potenci k naplňování cílů, které si klade. Analýza se opírá o poznatky a přístupy vycházející z pozic filosofických a filosoficko-antropologických, z pozic filosofie sociálních věd, sociologie vědění, teorií formulovaných sociální a kulturní antropologií, politickou filosofii a post-strukturální filosofií jazyka, která chápe jazyk jako nástroj či metaforu pro porozumění a význam slov jako intertextuální. Cílem práce je nahlédnout pojmy, definice, konstrukci a optiku konceptů tzv. multikulturní výchovy z pohledu kritické filosofie výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologické pokrytí Microsoft BI
Lučan, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologickým pokrytím pomocí Microsoft Business Intelligence portfolia. Hlavním cílem této práce je rozbor jednotlivých nároků organizací na reporting a možnosti pokrytí těchto nároků. Tato práce může sloužit jako nástroj pro implementaci reportingu ve společnosti či jeho zefektivnění. První část je teoretická a zabývá se oblastí Business Intelligence jako prostředím pro reporting. V této části jsou definovány základní pojmy v rámci této oblasti. Další část se zabývá oblastí reportingu. Tato část obsahuje náhled do historie, definici výstupů reportingu a podrobnější klasifikaci reportingu z různých pohledů. Dále také definici uživatelů reportingu a vymezení standardního reportingu společností. V závěru této kapitoly se nachází definice přínosů reportingu pro společnosti. V hlavní části práce je provedena analýza požadavků společností na reporting. Kapitola definuje pět nejdůležitějších skupin nároků, které jsou zde podrobně popsány. Také jsou zde popsány metody, jak mají společnosti k těmto nárokům přistupovat. Poté kapitola přináší pohled na požadavky pro konkrétní report. V rámci výstupů z této kapitoly práce přináší efektivní šablonu pro sběr požadavků na konkrétní report. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu portfolia Microsoftu na reporting a definuje koncepci Microsoftu. Také přináší podrobné informace o reportingových produktech, které Microsoft nabízí. Zároveň dochází k analýze a mapování jednotlivých vlastností produktů na požadavky, které byly definovány v této práci.


Úspěšnost operací OSN na udržení míru v Africe - srovnání operací UNAMIR a ONUMOZ
Vavříková, Jana ; Sršeň, Radim (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Tato práce se v teoretické části zabývá definičním vymezením operací OSN na udržení míru a přibližuje samotnou problematiku vytvoření jednotné definice operací a jejich rozčlenění do kategorií. Dále jsou v práci porovnávány operace UNAMIR a ONUMOZ na základě 5 předpokladů úspěchu. Cílem práce je zjistit, zda operace OSN na udržení míru mají na základě stanovených předpokladů vliv na vývoj a úspěšné řešení situace v zemi svého působení.

Virtuální obraz českého sportu skrze analýzu nestrukturovaných dat
Levý, Jan ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Profousová, Lenka (oponent)
Analýza nestrukturovaných dat ze sociálních sítí patří mezi významné a stále se rozvíjející složky aplikace informačních technologií v marketingové praxi. Cíle práce zahrnují vytvoření testovací platformy pro analýzu nestrukturovaných dat ze sociální sítě Facebook, nalezení a aplikace metod a metrik pro analyzování těchto dat, shrnutí výsledků analýzy a vizualizace vybraných metrik pomocí ukázkového dashboardu. Struktura práce odpovídá metodám pro dosažení cílů a obsahuje sedm částí. První část shrnuje důvody, proč analyzovat data ze sociálních sítí, zkoumá přístupy k analýze sociálních sítí v současných vědeckých pracích a pojednává o komerčních nástrojích pro takovou analýzu. Druhá část rozebírá vytvoření přístupu k datovým zdrojům, strukturu vytvořených dokumentů a výběr vhodných datových zdrojů. Třetí část zpracovává téma použitých analytických nástrojů - Elasticsearch a Kibana. Čtvrtá část definuje některé otázky, které je možné si položit v rámci obrazu českého sportu na sociální síti Facebook. Pátá část určuje metriky pro vyhodnocení těchto otázek a popisuje potřebné filtrování dat. Šestá část se zaobírá samotnou analýzou a shrnuje její výsledky. Sedmá část ukazuje použití dashboardu z nástroje Kibana pro efektivní shrnování výsledků. Hlavním přínosem práce je ukázka možností analýzy sociálních sítí na příkladu obrazu českých sportovců a sportovních odvětví na síti Facebook. K analýze byl využit konektor pro stahování dat z Facebooku a nástroje Elasticsearch a Kibana, které umožnily data procházet, filtrovat a vizualizovat. Jednotlivými kroky analýzy bylo definování analytických otázek, dále definice analytických metod a metrik pro nalezení odpovědí, samotná analýza a shrnutí výsledků. Mezi nálezy analýzy patří určení sportovců s nejvyšším marketingovým potenciálem, seřazení analyzovaných sportů podle jejich obrazu mezi fanoušky a stanovení stránek s nejvíce navzájem interagujícími fanoušky.

Nové trendy v metrologii geometrických veličin
Lazar, Josef
Příspěvek uvádí přehled směrů, kterými se v současné době ubírá fundamentální metrologie geometrických veličin. Tato je od zavedení definice jednotky metru odvozené od rychlosti šíření světla ve vakuu doménou laserové optiky a interferometrie. Základní etalony délky jsou vysoce stabilní optické oscilátory – lasery a primární měření délek je realizováno interferometry. Přehled zahrnuje nejnovější výsledky vývoje stabilizovaných laserů a interferometrie velkého rozlišení v subnanometrové oblasti se zaměřením na výsledky Oddělení koherenční optiky Ústavu přístrojové techniky AVČR na tomto poli.

Product placement v české kinematografické tvorbě
Suková, Martina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce se zaobírá analýzou právní úpravy product placement a jeho působení na spotřebitele. Na začátku je vysvětlený pojem product placement ze všeobecného hlediska - je uvedena jeho definice, umístění, dělení a také přednosti a nedostatky, které product placement skýtá. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit veškerou právní úpravu, která se dotýká problematiky fenoménu dnešní doby - product placement, vymezení přesné definice a jeho působení na diváka v roli spotřebitele. Product placement byl na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES do českého práva transponován jako "umístění produktu". Implementace směrnice se projevila hlavně schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale i v novele zákona č. 231/2001 Sb. Na určitém vzorku české kinematografické tvorby bylo identifikováno, v jaké míře je product placement využíván a jaké typy produktů jsou nejhojněji v českých filmech zobrazovány, tyto výsledky byly následně porovnány s audiovizuální tvorbou ze Spojených států amerických. V rámci dotazníkového šetření bylo záměrem posoudit, jaké je obecné povědomí českých spotřebitelů o tomto marketingovém nástroji.