Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
POST-GRAFFITI: PROLÍNÁNÍ MALÍŘSTVÍ A GRAFFITI NEJEN V SOUČASNÉ ČESKÉ MALBĚ
DRAŽAN, Richard
Práce se zabývá současným výtvarným fenoménem post-graffiti. Mapuje jeho vývoj a osobnosti a pokouší se obsáhnout, co lze za dílo post-graffiti považovat a určit tak jeho hranice. Jsou zde představeni současní zahraniční a tuzemští umělci, především, ale ne pouze, malíři, tvořící alespoň částečně v tomto stylu a jejich dosavadní dílo. Práce se tak snaží o detailní popis a formální analýzu tohoto fenoménu a zároveň mapuje současnou českou post-graffiti scénu. V textech jsou na základě zkoumání vytyčeny dva základní způsoby přístupu umělců k tvorbě post-graffiti obrazů. Jsou zde také popsány sub-žánry tohoto fenoménu. Práce se snaží artikulovat i motivace, které vedou jedince k přechodu z ilegální malby v městském exteriéru k malbě ateliérové. Jedna kapitola je věnována estetické komparaci abstraktního expresionismu a post-graffiti. V krátké části je zde také zastoupen popis a vývoj české graffiti scény. V druhé části se práce věnuje zejména intepretaci děl českých výtvarníků, která lze v jejich současné tvorbě, či části jejich výtvarné kariéry označit jako post-graffiti. Tato část také obsahuje komparaci vlastností českého a světového post-graffiti. Dále je zde aplikována teoretická argumentace vysokého a nízkého umění na vztah mezi graffiti a post-graffiti. Této problematiky, hierarchizace umění, se práce dotýká v celém jejím průběhu.
Ignát Hořica: C.K. důstojník na slovanském jihu
HAVLÍČEK, Filip
Tato bakalářská práce pojednává o Ignátu Hořicovi a jeho díle. Jedná se však o neúplnou monografii - přesahovala by rozsah bakalářské práce. Práce se dělí na 2 části - teoretickou (přehled života) a praktickou (přehled díla s hlavním tématem vojenského prostředí, na nějž je obzvláště přihlíženo stručnou interpretací, dále díla s ostatními tématy). Vzhledem k malému zájmu společnosti je práce pouze shrnutím základního materiálu - původním záměrem bylo ještě porovnání vojenských povídek v Bosně s jinými autory stejného žánru, i tyto části by však přesahovaly rámec bakalářské práce.
Kulturní význam grafiti a jeho obraz v médiích
Rufer, Jan ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem této práce je představit fenomén graffiti sérií fotografií, přiblížit subkulturu související s jejich tvorbou a zasadit ji do kontextu současného mediálního prostředí v České republice. Obsah praktické části vznikal ve spolupráci s českou writerskou crew CSR během několika různých akcí. V teoretické pasáži se věnuji stručnému představení historie, vývoje a proměn této subkultury u nás. Práce se skládá ze dvou segmentů - teoretického a praktického. Praktický je zpracován formou fotoknihy s názvem Umění pod rouškou noci. Jedná se o hlavní pilíř této bakalářské práce. Fotografie byly pořízeny digitálním i analogovým fotoaparátem v průběhu roku 2021 až začátkem 2022. Mají za úkol dokumentovat samotný proces tvorby graffiti očima nezúčastněného pozorovatele a to při různých příležitostech i v rozdílných prostředí. Není tolik zaměřen na samotný proces fotografování, ale spíše na obsah daných snímků. V teoretické části se zaměřuji na způsob, jakým je graffiti, a subkultura s ním spojená, vnímána vybranými tuzemskými médii a jaký obraz o této umělecké disciplíně utvářejí v očích veřejnosti. Tento segment v první řadě definuje specifický slang používaný aktéry na této scéně. Dále stručně představuje vývoj graffiti v České republice jako takového. Klíčová slova Fotografie, graffiti, writer, NNK, TCP,...
Kulturní význam grafiti a jeho obraz v médiích
Rufer, Jan ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Praktická bakalářská dokumentuje tvorbu graffiti. V praktické části dokumentuje práci české writerské crew CSR, během několika různých akcí a v teoretické části představuje historii, vývoj a proměnu subkultury graffiti v České republice. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Praktická část, nazvaná Umění pod rouškou noci, je hlavní částí této bakalářské práce. Fotokniha se skládá z série fotografií pořízených na digitální i analogový fotoaparát. Fotografie vznikaly během roku 2021 a začátkem roku 2022. Cílem této práce je představit fenomén graffiti sérií fotografií. Fotografie dokumentují samotný proces tvorby graffiti z role pozorovatele při různých příležitostech v rozdílných prostředí. Práce má za cíl prezentovat v praktické části samotný proces tvorby a dokumentovat ho. V teoretické části se zaměřuji i na způsob, jakým je graffiti (a subkultura s ním spojená) vnímána ve vybraných tuzemských médiích a jaký obraz o této umělecké disciplíně média předávají veřejnosti. V teoretické části v první řadě definuji slang, který je v subkultuře používán. Dále stručně představuji, jak se v ČR graffiti vyvíjelo. V teoretické části se nezaměřuji blíže na proces fotografování, ale spíš na to, co jsem fotil.
Graffiti, street art a specifika subkultury
Popová, Sylva ; Grendelová, Erika (vedoucí práce) ; Chlubná, Jana (oponent)
NÁZEV: Graffiti, Street art a specifika subkultury AUTOR: Sylva Popová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Erika Grendelová ABSTRAKT: Práce je věnována graffiti, street artu a subkultuře v Praze, konkrétně její Staré části, kde je nepřeberné množství památek poznamenaných tímto uměním. Práce představuje graffiti a street art ve všech jeho podobách, jak legálních i ilegálních. Zjišťuje, kde je hranice mezi vandalstvím a uměním, vztahy autorů děl k historii, k majetku jiných, postoj obyvatel města k této subkultuře a jejich vyjadřování ve spreji. Klíčová slova Subkultura, autoři, writeři, graffiti, vandalství, umění, spreje, fixy, dílo,..
Osobnost a dílo autora literatury faktu v mediálních a společensko-politických metamorfozách doby
Beneš, Martin ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Osobnost a dílo autora literatury faktu v mediálních a společensko-politických metamorfózách doby" zachycuje vliv všech aspektů vývoje komunikačního procesu (změny společensko-politické situace i literatury faktu samotné) vůči publicistovi, spisovateli, historikovi a překladatelovi Karlovi Richterovi. Ten autorsky zažil 60. léta, dobu normalizace i 90. léta, kdy docházelo k prudkému rozvoji tržní ekonomiky - i v oblasti nakladatelství. Práce popisuje metamorfózu komunikačního procesu získávání pramenů, politickou komunikaci vůči literatuře faktu a další aspekty tvorby autora tohoto žánru. Zaměřuje se na politické i ekonomické vlivy, které ovlivňovaly autorovu činnost, a jaké vlivy měla jeho mediální činnost zpětně na něj. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje vědecké práce, které byly napsány o žánru literatury faktu. Dále se tento žánr pokouší charakterizovat a poukazuje na zásadní problém, který spočívá v neustálených a rozmanitých definicí, které si mnohdy protiřečí. Tato kapitola také shrnuje vývoj tohoto žánru, který se stal literárním fenoménem druhé poloviny 20. Století. Druhá, tedy praktická část, analyzuje dílo Karla Richtera, který je jedním z nejvýznamnějších představitelů české literatury faktu. Autorsky zažil 60. léta,...
Reflexe psaní v Hančových Sešitech
Sudzinová, Tereza ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu autorových textů tematizujících vlastní psaní v zápisech, jež v Hančových Událostech tvoří oddíl Sešity. Zabývá se tím, jak je v díle portrétován spisovatel a jeho řemeslo. V rámci interpretace textu věnuje autorka pozornost identitě píšícího "já" či vztahu mezi psaním a tělesností. Předkládá také stylistickou analýzu Sešitů s důrazem na komunikační situaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.