Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj algoritmického myšlení žáků prostřednictvím herních projektů v prostředí Scratch
Benýšek, Vojtěch ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje algoritmického myšlení žáků prostřednictvím herních projektů ve vývojovém prostředí Scratch. Hlavním cílem práce bylo vytvořit soubor na sebe navazujících lekcí (kurz) ve Scratch, který by bylo možno využít jako metodiku v hodinách informatiky pro rozvoj algoritmického myšlení žáků ve věku 8-10 let. Teoretická část se věnuje zejména pojmu informatické, resp. algoritmické myšlení, přičemž se opírá o studium odborných zdrojů. Zaměřuje se na vysvětlení a definování těchto termínů, u algoritmického myšlení jsou identifikovány možnosti jeho rozvoje s důrazem na programování. Za účelem nalezení dalších přístupů k rozvoji algoritmického myšlení byl zanalyzován jak Rámcový vzdělávací program České republiky, tak i příslušné dokumenty vybraných evropských států. Poznatky získané v teoretické části byly následně zužitkovány v části praktické, tedy při vytváření samotného kurzu. Ten sestává z deseti lekcí, jejichž hlavní náplní je tvorba projektu. Pro motivování žáků bylo rozhodnuto, že projekty budou vždy hrami. Lekce kromě postupu možného řešení obsahují i metodické poznámky, které vyučující upozorňují na případná úskalí, či informují, jak vést výklad dané problematiky. Soubor lekcí byl následně ověřen v hodinách kroužku programování na dvou skupinách po devíti...
Use of comics in French as a foreign language teaching
Marešová, Erika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
1 NÁZEV: L'Application des bandes dessinées à l'enseignement de la langue française ABSTRAKT : Práce seznamuje čtenáře s s historií, rozmanitostí, kulturním a společenských významem francozského komiksu. Cílem ovšem je poukázat zejména na jeho vzdělávací význam v rámci výuky cizího jazyka. Ve své práci jsem čerpala z různorodých zdrojů-historických, pedagogických a výchovně-vzdělávcích, z internetu nebo i z osobních konzultací s ostatními vyučujícími. Součástí práce je dotazník týkající se všeobecného povědomí a znalostí francouzského komiksu u dnešních studentů a jejich osobní postoj k tomuto žánru. V jedné z kapitol jsem zmínila projevy nezájmu a nedostatek motivace a neschopnost práce ve skupině jako nejčastější problémy, se kterými se současní učitelé v hodinách setkávají. Na základě výsledků ankety jsem s využitím komiksů sestavila několik zajímavých aktivit, rozdělených do jednotlivých jazykových úrovní samotných žáků. Jelikož se komiks získává oblibu u francouzských čtenářů každé věkové kategorie, jeho správným zapojením můžeme k práci motivovat i české žáky a zdokonalovat tak jejich kolektivní chování. Jeho vhodné využití v hodinách tak splňujě základní principy efektivního vzdělávání v současné škole. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzský komis, vzdělávání, jazyk, učební materiál
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Rovnaník, Pavel (oponent)
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Use of comics in French as a foreign language teaching
Marešová, Erika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
1 NÁZEV: L'Application des bandes dessinées à l'enseignement de la langue française ABSTRAKT : Práce seznamuje čtenáře s s historií, rozmanitostí, kulturním a společenských významem francozského komiksu. Cílem ovšem je poukázat zejména na jeho vzdělávací význam v rámci výuky cizího jazyka. Ve své práci jsem čerpala z různorodých zdrojů-historických, pedagogických a výchovně-vzdělávcích, z internetu nebo i z osobních konzultací s ostatními vyučujícími. Součástí práce je dotazník týkající se všeobecného povědomí a znalostí francouzského komiksu u dnešních studentů a jejich osobní postoj k tomuto žánru. V jedné z kapitol jsem zmínila projevy nezájmu a nedostatek motivace a neschopnost práce ve skupině jako nejčastější problémy, se kterými se současní učitelé v hodinách setkávají. Na základě výsledků ankety jsem s využitím komiksů sestavila několik zajímavých aktivit, rozdělených do jednotlivých jazykových úrovní samotných žáků. Jelikož se komiks získává oblibu u francouzských čtenářů každé věkové kategorie, jeho správným zapojením můžeme k práci motivovat i české žáky a zdokonalovat tak jejich kolektivní chování. Jeho vhodné využití v hodinách tak splňujě základní principy efektivního vzdělávání v současné škole. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzský komis, vzdělávání, jazyk, učební materiál
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Rovnaník, Pavel (oponent)
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Programování pluginů pro hru Minecraft
Král, David ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Zikmund, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na objasnění problematiky programování pluginů do světa počítačové hry Minecraft. Cílem mé práce je naučit čtenáře základy tvorby pluginů, díky kterým bude čtenář schopný vyvíjet pluginy sám. V první části je vysvětleno, co vše vývojář potřebuje k vytváření pluginů a bez čeho se neobejde. Dále je zde vysvětleno, jaké jsou možnosti nastavení v konfiguračním souboru a jaké je jejich využití pro plugin. V další části jsou popsány nejčastěji využívané eventy k modifikaci událostí. Ve druhé části práce je vysvětlen vývoj samotný. Vývoj je zachycen krokovou formou, kde je u každého kroku čtenáři vždy vše vysvětleno, aby mu bylo jasné, co se právě vytváří a z jakého důvodu. Ke každému takto vytvářenému pluginu jsou na konci kapitoly umístěny jednotlivé obrázky, aby měl čtenář i praktickou představu o tom, jak vše bude vypadat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.